Image

Duplicate content filter

30.11.-0001. u kategoriji  Google
Autor: Bruno Šarić

Duplicate content filter

Što je duplicate content?

Gotovo su sve domene na internetu pogođene tim filtrom. O čemu se radi? Različiti linkovi sa istim ili vrlo sličnim sadržajem ili 2 domene sa potpuno istim sadržajem ili vrlo sličnim sadržajem.

Jednostavan primjer

Recimo da imate stranicu sa 100 proizvoda i svaki proizvod ima svoju stranicu, 100 stranica, pa recimo imate i print verziju tih 100 stranica, drugim riječima isti sadržaj na dva različita linka. Što se događa u tom slučaju? U tom slučaju bi tih 200 stranica bilo indeksirano potpuno normalno, ali nakon par mjeseci pola linkova bi otišlo u Suppplemental results ili drugim riječima bili bi isključeni iz glavnog indeksa i pretraživanja. Zašto? Tražilice ne vole imati u rezultatima pretraživanja linkove sa istim sadržajem te algoritam na temelju određenih faktora izabire koji je od ta dva linka najbolji.

Negativne posljedice

Stranice koje završe u Supplemental results nemaju negativnih posljedica na vaš cjelokupni rejting, ovaj filter isključivo zahvaća stranice pojedinačno. Jedina važna negativna posljedica prouzročena ovim filtrom je gubitak posjećenosti sa tih stranica koje završe u filtru, stranice koje nisu u glavnom indeksu mogu se naći u pretraživanju jedino na vrlo specifične fraze, na pretraživanja pod navodnicima ili koristeći specifične Googleove operatore pri pretraživanju.

Dvije domene isti sadržaj

Ako dvije domene koriste potpuno identičan sadržaj ili vrlo sličan sadržaj rezultat će bit ban sa tražilica sa vremenom. Neki puta je moguće da se to dogodi za par mjeseci, neki puta za par godina, a neki puta nikad :). Razlog tome je upravo, kao i uvijek, veći broj faktora koji određuju što, kako i zašto.

Rješenje

Rješenje je naravno različiti sadržaj na svim stranicama. Tražilice su u mogućnosti potpuno shvatiti strukturu vaših stranica, gdje se točno nalazi navigacija, gdje se točno nalazi sadržaj, gdje je footer stranice, gdje imate linkove prema drugim domenama, i u stanju su isključiti te paterne i ostaviti samo sadržaj i usporediti sa drugih vašim linkovima i dobit točnu predodžbu da li je sadržaj unikatan na nekoj stranici.

Kako su uvijek mnogi faktori u igri, tako su i kod ovih problema sa duplim sadržajem i drugi faktori u igri. Dva faktora koja igraju veliku ulogu su title tag i meta description tag, za title tag je Google sam objavio na svojim stranicama da igra veliku ulogu u ovom slučaju, dok je meta description iz našeg iskustva i iskustva mnogih. Svaka stranica mora imati drugačiji title tag, drugačiji meta description tag i barem paragraf unikatnog sadržaja. Naravno možete i u drugim bitnijim faktorima dati do znanja da se radi o drugoj stranici, npr. kroz navigaciju, kroz headinge (h1).

Teško je odrediti gdje je granica koliko je potrebno unikatnog sadržaja na stranicama da ne upadne u Supplemental, no to vas ne bi trebalo zabrinjavati, ukoliko vam stranice upadnu u filter znači da morate dodati još sadržaja na njih.

Print verzije

Preporuka tražilica je da se print verzije blokiraju jer tvrde da ih to zbunjuje u odabiru najbolje stranice koje će uvrstit u pretraživanje. Ukoliko se ne blokiraju, moguće je, da vam se u pretraživanju pojavljuje print verzija umjesto linka kojeg ste vi htjeli.

Analiziraj svoju web stranicu
language
* Unesite naziv svoje web stranice npr. https://www.seo.hr
arrow_upward