Image

Facebook oglašavanje baš i nije jeftino?

30.11.-0001. u kategoriji  Facebook
Autor: Bruno Šarić

Facebook oglašavanje baš i nije jeftino?

Nakon nekoliko kampanja na Facebooku i vaganja koliko što košta i što moram napraviti da košta manje ili više nekako mi se čini da Facebook oglašavanje baš i nije jeftino. Možda sam u pravu, a možda sam i nešto propustio. Da budem iskren meni je Google Adwords naj i svijet za sebe dok su ostali ostali (što naravno da ne znači da ostali ne valjaju ili su loši već tehnički i idejno nisu dorasli Googleu). Uzmite u obzir da to gledam i svoje perspektive gdje je bitna cijena po kliku, sama kontrola oglasa, posjeta, budžet itd. Na trenutak ću zaboraviti glavni cilj, a to je sama prodaja.

Tko je rekao da je Facebook jeftin? Ne znam iskreno, no znam da sam često naletio na strane i domaće postove gdje se spominje Facebook u kontekstu jeftinog oglašavanja. Nalazio sam i cijene koje su bile izuzetno niske. Kreirao sam klasični Facebook oglas i odredio hrvatsku ciljnu skupinu od 18 do 35 godina, dobio neku brojku od nešto više od 100 000 registriranih korisnika koji spadaju pod te kriterije. Facebook mi je preporučio cijenu po kliku od 0,14 centi ili prema HNBu 0,80 kn. To sam naravno odmah prepolovio jer je preskupo obzirom koliko plaćam drugdje i pokušao sniziti do kuda ide. Minimalna cijena je na kraju ispala 0,08 centi ili 0,45 kn. Pustio da sam vrti po toj cijeni. U prosjeku po danu nisam mogao dobiti 100 klikova iako se radilo o dosta privlačnom oglasu i jakom i zanimljivom brendu. Budžet sam morao potrošiti u 5 dana i trebalo mi je minimalno 1000 klikova dnevno no to sam jedino mogao dobiti ako sam znatno povisio cijenu po kliku. Znači ukoliko želim više klikova i potrošiti više novaca u roku kojem meni odgovara ja moram plaćati klik po 3 i više puta nego što bih ga platio putem Google Adwordsa gdje je prosječna cijena po ciljanom kliku bila 0,29 lp. Što više klikova trebam to mi Facebook više diže cijenu.

Budući da je to bila prva kampanja koju sam radio na Facebooku, možda je ovo bio specifičan slučaj iz nekog razloga. Zato sam krenuo sa kampanjama za druge domene, ali stvar se uporno ponavljala. Hoćeš klikove, plati više po kliku. Hoćeš puno klikova plati i po nekoliko puta više po kliku nego što košta drugdje. Ako pak želim više klikova na Googleu dovoljno je da zakupim jeftinije ključne riječi koje mi odgovaraju po cijeni. Google mi nikada neće dizati cijenu tih klikova već spuštati ukoliko mi CTR i ostale sitnice budu ok. Ukoliko je Quality Score ok nikad cijena neće rasti, pogotovo ne drastično.

Nakon svega nije mi jasno zašto je Facebook oglašavanje na takvom glasu da je jeftino? Možda sam nešto krivo radio ili shvatio iako baš i ne postoji puno stvari u kojima bih mogao pogriješiti?

Analiziraj svoju web stranicu
language
* Unesite naziv svoje web stranice npr. https://www.seo.hr
arrow_upward