Image

Nacionalne domene ne znače slabiji rejting na Google.com

30.11.-0001. u kategoriji  Google
Autor: Bruno Šarić

Nacionalne domene ne znače slabiji rejting na Google.com

Odabir domene zna biti jako važan za rejting i promociju kasnije, svi znamo razlog zašto, no postoji jedna sitnica koja često zbunjuje webmastere. Ukoliko se odlučite za .hr domenu, to ne znači da idete na štetu rejtinga na google.com, a u korist rejtinga na google.hr. To znači da idete u korist rejtinga na google.hr, a rejting na google.com neće ništa biti slabiji nego što bi bio sa bilo kojoj drugom popularnom ekstenzijom domene, npr. .com ili .net. Slobodno se iz te perspektive odlučite za nacionalnu verziju domene.

Jedna sitnica će vas sigurno još zbuniti, objašnjavao sam ju već nekoliko puta, na google.com, osoba koja surfa geografski iz Hrvatske vidjet će vas više u rezultatima nego osoba iz Kine što je sasvim logično. Google gleda geografsku lokaciju osobe koja koristi tražilicu, ako ju naravno može odrediti. Ako ju ne može odrediti dobit ta osoba će dobiti "default" rejting koji vrijedi za sve, više manje.

O tome imate više na SERoundTable blogu: Country-Coded Top-Level Domains Do Not Rank Worse in Google.com. U sklopu tog posta navodi se i činjenica da putem Google Webmaster Central alata ne možete nacionalnim domenama postaviti geografsku lokaciju (Tools > Set geographic target) jer im sama ekstenzija domene to određuje. Evo što kaže za seo.hr:

Your site's domain (.HR) is already associated with the country/region: Croatia

Još na kraju i savjet uz taj alat, ne preporuča se postavljati geografsku lokaciju ukoliko ciljate više država od jedne. Znači bolje je ne postaviti lokaciju, nego obrnuto.

If you're targeting users in different locations - for example, if you have a site in French that you want users in France, Canada, and Mali to read - we don't recommend that you use this tool to set France as a geographic target.

Uz savjet koji se nadovezuje na ovaj:

Of course, the Google document specifically mentions if you want to rank well in Google France, then don't set your geographic target to Sweden.

Ukoliko ste sasvim sigurni da je Hrvatska jedina zemlja u kojoj želite rejting onda postavite geografsku lokaciju, ukoliko niste ili ne, ne dirati po tim postavkama!

Analiziraj svoju web stranicu
language
* Unesite naziv svoje web stranice npr. https://www.seo.hr
arrow_upward