Image

Kako izbjeći pogreške u kreiranju i vođenju AdWords kampanje - Mario Frančešević

30.11.-0001. u kategoriji  Google Adwords
Autor: Bruno Šarić

Kako izbjeći pogreške u kreiranju i vođenju AdWords kampanje - Mario Frančešević

Uvod

Onog trena kada se odlučite na neki oblik oglašavanja na Internetu, vrlo je vjerojatno da će vam "pod ruke" među prvima doći Google AdWords - najveći oglasni sustav zasnovan na principu plaćanja po kliku (PPC). Malo je onih koji će se začuditi na naziv "najveći", pogotovo ako se u ruke uzmu neki statistički podaci:

Paid Search Ad Share

Kao što se sa grafa vidi, Google dominira i povećava svoj udio. Nije na odmet spomenuti kako Ask "vrti" Googleove reklame na svom pretraživaču, čime se prisutnost AdWords oglasa još povećava. Također, one koje je uspjela zaobići vijest kako Yahoo testira Googleove oglase, pravac Search Engine Land na dozu informiranja.

Situacija ja poprilično jasna, Google u PacManovom stilu namjerava osvojiti tržište:

 

Pacman

Bez mlaćenja prazne slame, daj nešto konkretno!

Ok, sad vam je jasno da ako ste imalo ozbiljni u planu da počnete sa PPC oglašavanjem, zaobilaženje Google AdWordsa se ne čini kao dobar potez. No naravno, to niste ni mislili napraviti. Prije konkretnih stvari, samo da spomenem razdiobu PPC oglašavanja koju je lijepo obradio u gostujućem postu na ovom blogu Jan Šifra, i naveo post o raznim oblicima Internet marketinga, tako da ako želite "širi pogled" na PPC, svakako pročitajte.

Istraži, Primjeni, Ponovi.

Preduvjet svake kampanje trebalo bi biti istraživanje - tržišta, konkurencije, ključnih riječi, definiranje ciljeva, itd. Do rezultata je "jednostavno" doći. Sve što vam (za početak) treba je:

Nakon što ste se uvjerili u to što vas čeka, što želite i možete, te na koji način doći do toga, potrebno je to i primjeniti. Zabluda je da je tu gotova priča, da ćete otići na kavicu i nakon mjesec-dva poviriti što se događa sa kampanjom. Tek primjenom (nakon x vremena) dolazimo do konkretnijih rezultata koje zatim možemo provesti kroz "sito i rešeto", optimizirati, te rezultate usmjeriti na željene ciljeve. I onda sve ispočetka. Unedogled.

Prva kampanja

Kao i u svemu novom, greške su moguće. Kako biste ih izbjegli (ili barem sveli na minimum), preporučio bih vam sljedeće:

  • Odvojite search kampanju i mrežu partnerskih sajtova (content network). Ovime ćete si omogućiti fleksibilniji rad i moći ćete:
    • organizirati oglase i ključne riječi usmjerene na dvije različite vrste korisnika
    • organizirati ključne riječi i grupe na content mreži prema pravilima koja su drugačija od oglasa na SERP-ovima
    • postaviti budget u skladu sa vašim ciljevima
    • odvojiti statističke podatke i znati točno odakle je koji klik došao
  • Oprezno sa broad match ključnim riječima . Iako vam dopuštaju najfleksibilniji rad (aktiviraju oglase na sve izraze/rečenice s tom ključnom riječi), upotrebom preopćenitih pojmova možete naštetiti svom budgetu i dovesti nekvalitetan promet na site. Nije na odmet spomenuti kako je to defaultni model na AdWords sustavu (sve ključne riječi će biti postavljene kao broad, osim ako ne označite iste kao phrase ili exact match).
  • Koristite negativne ključne riječi. Njihovom upotrebom smanjiti ćete broj prikazivanja oglasa za pojmove koje ne želite da se prikazuju.
  • Pišite oglase sa jasnim tekstom što se nalazi na stranici na koju šaljete posjetitelja. I linkajte tako. Ako oglašavate neki proizvod, izbjegavajte postavljanje linka na glavnu stranicu, već posjetitelje preusmjerite direktno na (pod)stranicu sa proizvodom kojeg spominjete u tekstu oglasa.
  • Optimizirajte landing stranice. Stranica na koju preusmjeravate trebala bi biti s jasnom porukom i brzog učitavanja.
  • Konverzije. Postavite "kontrolne točke" na website čime ćete moći pratiti kolika je stopa povrata na uložena sredstva (ili definirati neku drugu akciju po potrebi).

A nagradno pitanje je...

"Kako da smanjim minimalni bid/cijenu?!" - IMHO, najčešće pitanje s kojim se susrećem. Čarobne formule nema, moguće je jedino definirati stvari koje utječu na minimalnu cijenu ključne riječi:

  • Click through rate na Googleu
  • Ukupna "povijest" ključne riječi
  • Trenutna povijest
  • Oblik oglasa
  • Landing stranica
  • Brzina učitavanja landing stranice (namjerno izdvojeno od točke iznad)
  • Quality score računa (“There are over 100 factors that can affect quality score. However, not all will be triggered depending on the conditions involved.” – Google Engineer.)
  • Ostali faktori (ovo zna Google)

Statistike i izvješća

Upregnite Google Analytics i povežite ga sa AdWords računom. Pratite posjetitelje, promatrajte promet u raznim segmentima (plaćeni, organski), bounce rate, izlazne (exit) stranice, definirajte ciljeve (goals), aktivirajte ecommerce statistiku (ako nemate eksternu aplikaciju za praćenje i/ili niste paranoični) i - pratite izvješća!

AdWords ima izvrstan način praćenja stvari koje se događaju oko kampanje, tako da na kartici sa izvještajima (vidi sliku) možete kreirati zbilja mnogo različitih vrsta izvještaja. Preporučam da par najvažnijih (Placement Performance, Keyword Performance npr.) "tempirate" i namjestite automatsko slanje na mail, recimo jednom tjedno, kako biste i onda kada su vam misli na nečem stotom bili u toku.

Napomena: ovaj post je napisao Mario Frančešević. Tko je on? Mario Frančešević je internet marketing stručnjak i certificirani Google AdWords profesionalac (GAP). Vlasnik je sitea seekandhit.com, gdje ga se može naći kako piše o internet Marketingu i srodnim temama. Zahvaljujem na postu!

Analiziraj svoju web stranicu
language
* Unesite naziv svoje web stranice npr. https://www.seo.hr
arrow_upward