Image

Google Adwords vs. Xclaim, Etarget i ostale slične mreže

30.11.-0001. u kategoriji  Google Adwords
Autor: Bruno Šarić

Google Adwords vs. Xclaim, Etarget i ostale slične mreže

Vjerujem da ste čuli za nove oglašivačke mreže na hrvatskom tržištu "slične" Google Adwordsu. To su Xclaim, Etarget i Marketing.hr koji je jedno vrijeme radio, a sad ne znam što se događa. Htio bih naglasiti, da netko krivo ne shvati, da nemam apsolutno ništa protiv navedenih načina oglašavanja, kome se isplati neka ih koristi. Također vrlo je pozitivna stvar što se pokreću nove oglašivačke mreže koje na neki način mogu biti, ali samo pod navodnicima, alternativa Google Adwords programu za oglašavanje.

Što me onda muči? Ne muči me baš, ali bi svejedno htio objasniti zašto smatram da se te oglašivačke mreže ne mogu nikako mjeriti niti uspoređivati sa Google Adwords programom što se tu i tamo uvijek nađe na nekom forumu ili blogu. Koja je glavna razlika između Adwordsa i tih mreža?

Posjetitelj dođe na Google, upiše pojam "knjigovodstveni servis" ili neki drugi komercijalni pojam i tražilica mu izbaci besplatne i plaćene rezultate. I jedni i drugi rezultati su odgovor na to što posjetitelj traži, i web na 3. poziciji i sami plaćeni oglas su vrlo relevantni za ono što posjetitelj traži. Znači postoji upit i posjetitelj dobiva odgovor na upit u obliku linka.

Sa druge strane oglašivačke mreže rade na drugačiji način, one serviraju oglase na drugim domenama, portalima, news sajtovima, blogovima i slično. U tom slučaju posjetitelj može doć preko ključne riječi "paris hilton" na stranice koje serviraju oglase sa namjerom da pročita nešto novo o Paris Hilton, a usput na samoj stranici se prikaže oglas vezan uz ključnu riječ "knjigovodstveni servis" zato što se ta riječ spominje negdje u sadržaju te stranice. To je ogromna razlika jer je posjetitelj tu zbog Paris Hilton, a ne zbog knjigovodstvenog servisa. Također budući da mreže prakticiraju prikazivanje oglasa na najposjećenijim portalima, tu je vrlo teško reći da je oglas i ciljan jer na takve portale posjetitelji dolaze čitati vijesti, a ne tražiti proizvode, usluge ili informacije na način na koji funkcionira Adwords program.

Osim te vrlo bitne razlike, tu je ogromna razlika i u samim korisničkim sučeljima gdje oglašivačke mreže imaju samo neke osnovne preglede klikova i prikazivanja oglasa u vremenskom razdoblju, dok Google Adwords ima cijelu paletu alata koji omogućavaju kontrolu tih prikazivanja, smanjivanja cijene i kvalitetnijeg ciljanog oglašavanja.

Te dvije razlike, makar ih ima još, po meni su toliko velike da se te mreže jednostavno ne mogu stavljat u usporedbu sa Google Adwordsima. Sad mene zanima vaše mišljenje na tu temu, jesam u pravu ili nisam?

P.S. još jedanput naglašavam, nije poanta posta reći da je loše oglašavati se na tim mrežama, nego usporedba sa Adwords oglašavanjem. Ukoliko u te mreže uložite 1000 kn, a vrati vam se 3000 kn znači da vam se isplati i svakako bi bilo dobro da ih koristite.

Analiziraj svoju web stranicu
language
* Unesite naziv svoje web stranice npr. https://www.seo.hr
arrow_upward