Image

Strategija gradnje linkova: razmjena linkova

30.11.-0001. u kategoriji  Offpage optimizacija
Autor: Bruno Šarić

Strategija gradnje linkova: razmjena linkova

Već određeno vrijeme kruži priča po forumima, blogovima i raznim člancima kako se dogodila značajna promjena u Googleovom algoritmu te da je sad važnost razmjenjenih linkova vrlo mala ili gotovo nikakva, kruže isto i priče da je to štetno po samom rejtingu.

Razmjena linkova nije uvijek štetna

Kao što i većinom biva, 99% tih priča je loša informacija ili pokvareni telefon koju šire webmasteri ili pojedinci koji industriju SEO marketinga prate iz hobija ili ju prate bez nekog posebnog iskustva, praćenja i testiranja. Istina je da se dogodila značajna promjena algoritma u tom smislu, istina je da su sada određeni recipročni linkovi ili potpuno bezvrijedni ili vrijede vrlo malo i također moje osobno mišljenje je da u nekim situacijama strategija razmjene linkova može negativno utjecati na vaš rejting.

Ali nije istina da su svi recipročni linkovi bezvrijedni ili da im je umanjena vrijednost. Recimo, ukoliko netko napiše članak o optimizaciji web stranica i linka moju domenu, seo.hr, kao dodatni izvor informacija na tu temu, u svom članku, moja domena dobiva određeni PR sa te stranice. Ali ako ja sad napravim osvrt na taj članak, iz kojeg sam dobio link, putem svog bloga i linkam nazad tu domenu, to ne znači da sam ja sad izgubio PR sa te stranice jer je to recipročni link. Bit interneta je upravo povezivanje ili linkanje, bez toga se jednostavno ne može, problem je načinu linkanja.

Gdje je problem?

Problem kod razmjene linkova se javlja u sljedećem scenariju. Recimo, napravim nove stranice, zakupim novu domenu, sve postavim online i krenem radit na popularnosti, kreiram stranice gdje će biti moji link partneri i započnem razmjenjivati linkove sa webmasterima koji prakticiraju sličnu stvar. Gdje je razlika? Razlika je u tome što je algoritam u stanju prepoznati vaše stranice gdje se nalaze linkovi prema vašim partnerima i u stanju je prepoznati vašu strategiju gradnje linkova. Nije normalna stvar u očima tražilica da nova domena dobije nekoliko desetaka linkova ili čak stotina linkova u kratkom roku i nije normalno da svi vaši linkovi prema vašoj domeni su isključivo prema vašoj TLD domeni ili početnoj stranici i nije normalno da domena ima samo recipročne linkove. Također vaši linkovi se pojavljuju na stranicama vaših partnera isto na stranicama koje postoje isključivo radi razmjene linkova i algoritam je u stanju to vrlo jednostavno prepoznat i takvu strategiju označiti kao pokušaj manipulacije rezultatima te vas zbog toga ponekad i penalizirat. Tražilice znaju i mogu prepoznati vašu strategiju prema partneru vaših linkova. Razmjenjivati linkove na taj način je loša ideja po meni.

Kako to izbjeći?

Potrudite se da ta vaša strategija bude raznolika i što prirodnija. Pokušajte dobiti linkove bez razmjene, pokušajte ih dobiti iz svoje industrije i sa stranica koje odgovaraju sadržaju vaših stranica, možete slobodno i razmjenjivati linkove, ali učinite to pametno i na potpuno prirodan način, slobodno linkajte druge i bez da oni linkaju vas jer je to potpuno normalna stvar na webu. Strategija gradnje linkova gdje se jasno vidi pokušaj manipulacije najvjerojatnije će vam štetiti, strategija gradnje linkova na normalan i prirodan način će vas podignuti u rezultatima pretraživanja i algoritam vas neće moći izdvojiti kao nekoga tko jasno pokušava manipulirati rejtingom.

Izbjegavajte svaku strategiju neprirodnog načina podizanja popularnosti vaše domene.

Analiziraj svoju web stranicu
language
* Unesite naziv svoje web stranice npr. https://www.seo.hr
arrow_upward