Image

Kako odabrati ključne riječi?

30.11.-0001. u kategoriji  SEO općenito
Autor: Bruno Šarić

Kako odabrati ključne riječi?

Optimizacija za tražilice je sama po sebi besmislena i najvjerojatnije vrlo skupa i neisplativa ako pogriješite u odabiru ključnih riječi. Potrebno je sakupiti što više informacija na koji način ljudi traže određene pojmove i usluge u vašoj industriji te koji od tih pojmova rezultira kontaktom ili direktnom prodajom u većini slučajeva. Nije bitan rejting sam po sebi i posjećenost, bitno je da imate top rejting na što više ključnih riječi koje će rezultirati kontaktom ili prodajom. 100 posjeta sa ključne riječi od kojih 10 posjetitelja nešto kupi je sigurno bolje od 200 posjeta sa ključne riječi od kojih posjetitelji ništa ne kupe.

Primjer

Recimo da imate agenciju za prodaju nekretnina, ali isključivo nekretnina na hrvatskim otocima, da bi primjer bio što jednostavniji za shvatiti. Sa nekoliko alata od Google možete za par minuta dobiti listu ključnih riječi vezanih uz prodaju nekretnina za Hrvatsku, pojam croatia real estate. Evo rezultata:

  • Croatia real estate
  • Real estate in Croatia
  • Croatian real estate
  • Dubrovnik real estate
  • Real estate brokers croatia
  • Real estate zagreb
  • Real estate istria
  • Real estate hvar
  • Real estate hrvatska
  • Korcula real estate
  • Real estate croatia com
  • Rovinj real estate
  • Estate agents in croatia
  • Real estate croacia
  • Real estate croatie
  • Real estate krk
  • Estate agents croatia
  • Real estate agency croatia
  • Adriatic real estate
  • Real estate in Hvar
  • Real estate Vis Croatia
  • ...

Većina stranica želi bit u vrhu svoje industrije za ključne riječi čime se bave, u ovom slučaju croatia real estate ili real estate in croatia ili nešto slično jer se bave baš time prodajom nekretnina u Hrvatskoj, što je istina.

Ali optimizacija za ključne riječi croatia real estate je daleko zahtijevnija i skuplja nego optimizacija recimo za ključnu riječ real estate Krk. Koja će od ove dvije ključne riječi biti isplativija? Upravo real estate Krk jer posjetitelj za tu ključnu riječ odgovara točno ponudi vaših nekretnina, dok posjetitelja za croatia real estate može zanimati i nekretnina u Piškovcu u Slavoniji. Način na koji ljudi pretražuju, sva istraživanja i statistike, su pokazale, da većina ljudi traži točnim frazama ono što žele. Većina neće upisati u tražilicu croatia real estate, ako ih samo zanimaju nekretnine na otoku Krku, većina ih neće upisati croatia real estate, ako ih samo zanimaju kuće na prodaju u Splitu, već houses for sale in Split. Razmislite na koji način vi osobno pretražujete i u većini slučajeva upravo pretražujete na ovaj način, upisujete specifične fraze, ako na njih ne dobijete rezultate koje želite, upisat ćete još dužu i točniju frazu.

Kako sad izabrati ključne riječi sa liste?

Vrlo jednostavno, prema opisanom, točne ključne riječi koje su direktno vezane uz vašu ponudu moraju biti prve ključne riječi na koje morate biti gore:

  • Real estate Hvar (100 %) - odgovara u potpunosti
  • Korcula real estate (100 %) - odgovara u potpunosti
  • Real estate Krk (100 %) - odgovara u potpunosti
  • Real estate in Hvar (100 %) - odgovara u potpunosti
  • Real estate Vis Croatia (100 %) - odgovara u potpunosti

Nakon toga:

  • Adriatic real estate (75 %) - malo više od možda jer vuče na more i otoke

I tek nakon toga:

  • Croatia real estate (50 %) - možda
  • Real estate in Croatia (50 %) - možda
  • Croatian real estate (50 %)- možda
  • Real estate brokers croatia (50 %) - možda
  • Real estate hrvatska (50 %) - možda
  • Estate agents in croatia (50 %) - možda
  • Real estate croacia (50 %) - možda
  • Real estate croatie (50 %) - možda
  • Estate agents croatia (50 %) - možda
  • Real estate agency croatia (50 %) - možda

Dok:

  • Real estate zagreb (0 %) - nema u ponudi
  • Real estate istria (0 %) - nema u ponudi
  • Rovinj real estate (0 %) - nema u ponudi

Na taj način selektirate top ključne riječi i prema tome napravite keyword tree ili strukturu ključnih riječi prema kojoj ćete kasnije složiti strukturu stranica, npr.

  • www.domena.com/realestate/
  • www.domena.com/realestate/krk/
  • www.domena.com/realestate/krk/houses
  • www.domena.com/realestate/krk/houses/old
  • www.domena.com/realestate/krk/houses/new
  • www.domena.com/realestate/krk/houses/for-sale
  • www.domena.com/realestate/krk/houses/for-rent

Navedeno će vam pomoći da optimizacija ide u ispravnom i isplativom smjeru. No tu ne prestaje, ovo je samo primjer, u praksi ćete nakon prvih mjesec ili dva vidjeti na koji način posjetitelji stvarno traže ponudu nekretnina, koje ključne riječi koriste kojih ovdje nema na popisu kao dodatne, koje nadopunjuju gore navedene fraze, npr. real estate hvar for sale. Dalje se sve svodi na analizu statistike i praćenje navedenog i modificiranje vaših stranica prema paternu pretraživanja.

Savjet

Ovo je definitivno najkvalitetnija i najjeftinija strategija, cijena optimizacije se znatno smanjuje, mogućnost kontakta i prodaje se znatno povećava i time se otvara mogućnost da već nakon nekoliko mjeseci imate financijske koristi i time financirate ostatak optimizacije. Svrha optimizacije je upravo to, pronaći točno što ljudi traže putem tražilica i ponuditi im na stranicama točno to što žele i time povećati broj kontakta ili prodaju.

Analiziraj svoju web stranicu
language
* Unesite naziv svoje web stranice npr. https://www.seo.hr
arrow_upward