Image

Što je Google Sandbox?

30.11.-0001. u kategoriji  Google
Autor: Bruno Šarić

Što je Google Sandbox?

Google Sandbox je ime Googleovog filtra koji onemogućava kvalitetan rejting svim novim domenama, navodno mu je cilj bio spriječavanje spamiranja tražilice, u čemu je djelomice i uspio. Iako se može naći još dan danas prepirki da li taj filter postoji ili se radi o slaboj optimizaciji, riječ je od vrlo realnom i stvarnom filtru, neslužbeno potvrđenom od strane Googlea nekoliko puta.

Što se konkretno događa?

Registrirate li novu domenu, postavite li stranice na nju, optimizirate ju ili ne na neke ključne riječi gotovo u 99% slučajeva ne biste se našli niti na vlastito unikatno ime domene u top 10 nakon što upadnete u Sandbox.

Samim time što prijavite stranicu na Google i indeksiranjem ne znači da ste odmah upali u filter, u većini će slučajeva proći 2, 3 tjedna, mjesec ili dva da ćete se uspjeti naći na određene ključne riječi i zatim ćete jednostavno preko noći nestati doslovno sa tražilica i vaša posjeta sa Googlea će nestati gotovo u potpunosti, što ne znači da ste banirani, da ste učinili nešto loše već samo da imate novu domenu koja će određeni vremenski period provesti u filtru. Znači potrebno je napraviti nešto kako biste upali u Sandbox, ali budući da je taj filter toliko osjetljiv jednostavno je nemoguće odrediti što točno utječe na njega, pretpostavka je i onpage optimizacija i gradnja linkova, drugim riječima sve i gotovo je nemoguće da išta napravite, a da ne završite u njemu.

Kako provjeriti da li je Sandbox?

Provjera je sama po sebi vrlo jednostavna. Evo konkretnog primjera za seo.hr koji se pokušava dovesti u top 10 za malo jače ključne riječi web dizajn i izrada web stranica, za malo slabije ključne riječi optimizacija, optimizacija web stranica te recimo za generičnu ključnu riječ seo hr. Kako provjeriti? Prvo morate biti sigurni da sa brojem i kvalitetom linkova zaslužujete recimo top 20, u protivnom se radi o slaboj optimizaciji, ne Sandboxu. To se uglavnom može provjeriti sa allinanchor operatorom u Googleu:

  • Allinanchor:web dizajn
  • Allinanchor:izrada web stranica
  • Allinanchor:optimizacija
  • Allinanchor:optimizacija web stranica
  • Allinanchor:seo hr

Nakon toga provjerite istu stvar za allintitle operator koji pokazuje relativno kvalitetnu brojku koliko ljudi se stvarno trudi uopće doći za te ključne riječi u top 20:

  • Allintitle:web dizajn
  • Allintitle:izrada web stranica
  • Allintitle:optimizacija
  • Allintitle:optimizacija web stranica
  • Allintitle:seo hr

Nakon toga provjerite svoj rejting na Msnu, Yahoou za te ključne riječi. Time ste napravili kratku analizu rejtinga na tražilicama. Ukoliko recimo očekujete određeni rejting, recimo da budete u top 50 za izrada web stranica, a u ovim provjerama se niste našli u tih top 50 ili niže riječ je o lošoj optimizaciji, ali ukoliko se nađete u svim tim provjerama u top 50, a normalnim pretraživanjem za sve te ključne riječi ste iza top 100 ili vas uopće nema riječ je o Sandboxu. Kao dodatnu provjeru možete uzeti još ključnih riječi i provjeravati na način:

  • Allinanchor:ključna riječ
  • Allintitle:ključna riječ
  • Rejting na Msnu:ključna riječ
  • Rejting na Yahoou:ključna riječ

Sandbox filter je filter koji zahvaća domenu u cjelosti ne stranicu pojedinačno, ukoliko vam se dogodi da vas nema nigdje za 5 ključnih riječi, ali recimo na ime svoje domene ste prvi ili na srednju ključnu riječ se možete naći radi se o slaboj optimizaciji. Sandbox je filter koji doslovno sreže rejting cijele domene tj. rejting na sve ključne riječi.

Osim gore navedenih provjera jedan od kvalitetnijih faktora kojom vrlo jednostavno možete prepoznati sandbox je vaša statistika, recimo da imate 10, 20, 50 posjeta sa Google dnevno, onog trenutka kad upadnete u filter imat ćete 1,2 ili 5 posjeta na mjesec, ukoliko uopće i to dobijete, posjeta drastičn opada preko noći.

Koliko to traje?

Prosjek je obično 6 do ekstremnih 18 mjeseci, rijetko je itko prijavio nešto duže ili kraće. Iskustvo je pokazalo da domena duže nalazi u sandboxu što je ključna riječ popularnija.

Da li se može izbjeći Sandbox?

Iako se tu i tamo nađe netko tko tvrdi da je izbjegao sandbox sa novom domenom to je stvarno vrlo teško i gotovo nemoguće. No u svakom pravilu se nađe iznimka.

I što da sad radim?

Doslovno što biste radili da da niste u Sandboxu, radite na svojim stranicama, gradite linkove, radite na rejtingu za Msn i Yahoo i ostale tražilice i onog trenutka kad izađete iz sandboxa, ukoliko to zaslužujete linkovima, pojavit ćete se u vrhu preko noći na isti način na koji ste i upali.

HR domene

Moje osobno mišljenje je da hr domene ne upadaju u sandbox, dokaz da li sam u pravu ili ne pokazat će seo.hr, iako pratim već duže vrijeme određeni broj novih .hr domena od kojih niti jedna nije imala problema sa sandboxom, može se sa vremenom dogoditi svašta.

Savjet

Često vidim i razgovaram sa ljudima o optimizaciji i upravo na temu Sandboxa se svi zainteresiraju, svi bi htjeli više informacija, teorija kako izbjeći, izaći itd. Moj savjet vam je da svoju energiju usredotočite kako da vam stranice budu što popularnije i što korisnije za posjetitelje, sandbox zaboravite, upali ste i jednom ćete izaći. Proučavanjem Sandboxa ćete samo izgubiti vrijeme, a i novac možda, također nisu tražilice jedini izvor posjećenosti.

Analiziraj svoju web stranicu
language
* Unesite naziv svoje web stranice npr. https://www.seo.hr
arrow_upward