Osnove optimizacije web stranica za tražilice
Kako optimizirati web stranice za tražilice?
Postoji velik broj faktora koji utječu na rejting, neki od njih su manje bitni, neki od njih su više bitni, nego od njih su povezani sa vašim stranicama, neki od njih nisu, no ono što je bitno nije važnost pojedinog faktora već optimizacija web stranica u cjelini. Što veći broj faktora koristite u optimizaciji ispravno, vaše stranice će biti kvalitetnije pozicionirane na vaše ključne riječi.
Uvod u optimizaciju
Iako postoje mnoge stranice sa uputama za optimizaciju stranica za tražilice, svi često preskaču one najbitnije, stoga prije nego krenete čitati tutorijal obavezno prođite sljedećim linkovima:
- Google informations for webmasters
- Google Guidelines
- Google Facts and Fiction
- Search Engine Optimizers
- Googlebot: Google's Web Crawler
- About site indexing on MSN Search
Navedeni linkovi sadrže način rada tražilica i odgovore na mnoga pitanja, pročitate li navedeno detaljno moći ćete razlikovati loše od dobrih savjeta sa raznih drugih stranica.
Što je potrebno izbjegavati?
Avoid hidden text or hidden links.
Don't employ cloaking or sneaky redirects.
Don't send automated queries to Google.
Don't load pages with irrelevant words.
Don't create multiple pages, subdomains, or domains with substantially duplicate content.
Avoid "doorway" pages created just for search engines, or other "cookie cutter" approaches such as affiliate programs with little or no original content.
Izvor: http://www.google.com/webmasters/guidelines.html
Ili u prijevodu sljedeće:
- Izbjegavajte skriveni tekst ili skrivene linkove na stranici - npr. ista boja teksta kao boja pozadine
- Ne koristite cloaking skripte i redirekte - cloaking je inače skripta koja prepoznaje botove tražilica te njima servira različitu stranicu nego korisniku. Kod redirekcija se najviše odnosi na javascript redirekcije.
- Ne šaljite automatske upite Google - navedeno se u najvećoj mjeri odnosi na korištenje raznih software za prijave na tražilice
- Ne optimizirajte stranice na ključne riječi koje se ne koriste u sadržaju
- Ne koristite različite domene ili stranice sa jako sličnim ili istim sadržajem
- Izbjegavajte kreiranje velikog broja stranica sa gotovo ništa sadržaja sa namjerom rangiranja na velik broj ključnih riječi
Postoje i mnogi drugi načini koji vas mogu sa vremenom izbaciti iz indeksa tražilice, no ovo su najčešći.
Indeksiranje web stranica
Za početak je potrebno tražilicama omogućiti indeksiranje vaših stranica u potpunosti. Indeksiranje je povezano sa načinom izrade web stranica. Potrebno je izbjegavati način izrade web stranica koje tražilice zasada nisu u mogućnosti shvatiti (javascript, flash stranice, iframe stranice itd.).
Drugi vrlo bitan faktor je izgled vaših linkova, npr.:
www.domena.com/index.php?id=456789&nekiid=kategorija%20vijesti
Stranice čiji linkovi sadrže "ID" parametre, čiji linkovi koriste SESSION varijable i razne specijalne znakove i čiji linkovi koriste previše parametara mogu imati ozbiljnih problema sa indeksiranjem. Također linkovi, slični primjeru gore, će najvjerojatnije, ukoliko budu indeksirani, završiti kao Supplemental results, što u prijevod znači da će biti isključeni iz glavnog indeksa:
"Supplemental sites are part of Google's auxiliary index. We're able to place fewer restraints on sites that we crawl for this supplemental index than we do on sites that are crawled for our main index. For example, the number of parameters in a URL might exclude a site from being crawled for inclusion in our main index; however, it could still be crawled and added to our supplemental index."
Izvor: http://www.google.com/webmasters/faq.html
Najkvalitetnije rješenje za izbjegavanje navedenog problema je URL rewrite, URL rewriteom je moguće od gore navedenog linka dobiti sljedeće:
www.domena.com/456789/kategorija-vijesti/naslov-vijesti/
Čime ste filtrirali sve moguće specijalne znakove koji bi vam mogli stvarati probleme.
Onpage optimizacija
Onpage optimizacija je izraz za promjene koje je potrebno učiniti na samim stranicama. Te promjene se odnose na faktore na stranicama koji utječu na rejting, tih faktora također ima puno:
- Sadržaj stranica
- Struktura stranica
- Način kodiranja stranica
- Način linkanja
- Imena dokumenata
- Korištenje ključne riječi u title tagu
- Korištenje ključnih riječi u tekstu
- Korištenje ključnih riječi u linkanju
- Mjesto pojavljivanja ključnih riječi
- Korištenje srodnih ključnih riječi
- Navigacije
- Meta description i meta keywords tag
- Heading tagovi - h1, h2, h3, h4, h5, h6
- Osvježavanje novim sadržajem
- Ostali tagovi - alt tag, bold, italic
te mnogi drugi. Teško je reći koji su od navedenih faktora više bitni, a koji manje bitni, no bitno je da ih koristite ispravno u što većem broju.
Offpage optimizacija
Offpage optimizacija je izraz za faktore koji nisu direktno povezani sa promjenama na samim stranicama. Offpage faktori koji utječu na rejting su sljedeći:
- Linkovi sa drugih domena prema vašoj domeni
- Anchor tekst ili naslov linka - npr.: Naslov ili anchor linka
- Smještaj linka na stranici
- Jačina linka
- Starost linka
- Frekvencija novih linkova
- Popularnosti domene u industriji
- Globalna popularnost domene
te mnogi drugi faktori. Cilj offpage optimizacije je uÄiniti domenu što više popularnijom u očima tražilice i to možete isključivo linkovima prema vašoj domeni.
Primjer ispravne optimizacije
Ukoliko npr. imamo domenu za prodaju nekretnina, recimo www.seo-nekretnine.com, potrebno je učiniti sljedeće:
- omogućit indeksiranje domene u potpunosti time da se pobrinemo da su linkovi čisti i da način izrade stranice tražilica može razumijeti
- složiti kvalitetnu strukturu stranica potpuno prirodno koristeći ključne riječi u imenima datoteka i linkova
- navigaciju obavezno složiti kao tekstualne linkove, ne koristeći slike za navigaciju ili javascripte
- pripremiti tekstove za svaku stranicu koristeći ključne riječi u tekstu potpuno prirodno, ne na štetu posjetitelja
- dati do znanja o čemu se na svakoj stranici točno radi koristeći ključnu riječ u title tagu, meta description tagu, keywords tagu, heading tagovima, sadržaju, navigaciji, alt tagu, boldu te svim ostalim gore navedenim faktorima. Pritom je potrebno pripaziti da se ključna riječ ne koristi prečesto, nema potrebe za prečestim korištenjem ključne riječi te ne postoji idealna jačina ključne riječi ili keyword density, preporuka tražilica je vidljivost ključne riječi u jačini od 5-7 %.
- pobrinuti se da na stranici ne postoje mrtvi linkovi i slike
- krenuti na promociju i gradnju linkova koristeći u anchoru ili naslovu linka ključne riječi, npr. Prodaja nekretnina, Agencija za nekretnine, Ponuda nekretnine u Hrvatskoj, navedeni anchori ili naslovi linkova će vam pomoći u rejtingu na te ključne riječi, pritom pripazite da linkovi budu čisti bez redirekcija
- po mogućnosti pokušajte dobiti linkove iz vaše industrije, u našem primjeru sa stranica, portala, imenika i domena koje se bave nekretninama ili djelatnosti usko vezanoj nekretninama
- najkvaliteniji linkovi su tematski linkovi sa starijih domena te linkovi iz sadržaja, manju vrijednost imaju linkovi sa stranica koje sadrže puno izlaznih linkova kao npr. direktoriji, također manju vrijednost imaju linkovi uključeni u navigacije, footer stranice ili prostora gdje se nalaze drugi oglašivači tj. izlazni linkovi
- tražite kvalitetu linkova, ne kvantitetu
Nadam se da vam je tutorijal bio od pomoći, ukoliko imate kakvih komentara ili pitanja slobodno nam se javite putem Kontakt obrasca. Također posjetite preporučene stranice za dodatne informacije.