Image

Osnove optimizacije web stranica za tražilice

30.11.-0001. u kategoriji  SEO općenito
Autor: Bruno Šarić

Osnove optimizacije web stranica za tražilice

Kako optimizirati web stranice za tražilice?

Postoji velik broj faktora koji utječu na rejting, neki od njih su manje bitni, neki od njih su više bitni, nego od njih su povezani sa vašim stranicama, neki od njih nisu, no ono što je bitno nije važnost pojedinog faktora već optimizacija web stranica u cjelini. Što veći broj faktora koristite u optimizaciji ispravno, vaše stranice će biti kvalitetnije pozicionirane na vaše ključne riječi.

Uvod u optimizaciju

Iako postoje mnoge stranice sa uputama za optimizaciju stranica za tražilice, svi često preskaču one najbitnije, stoga prije nego krenete čitati tutorijal obavezno prođite sljedećim linkovima:

  1. Google informations for webmasters
  2. Google Guidelines
  3. Google Facts and Fiction
  4. Search Engine Optimizers
  5. Googlebot: Google's Web Crawler
  6. About site indexing on MSN Search

Navedeni linkovi sadrže način rada tražilica i odgovore na mnoga pitanja, pročitate li navedeno detaljno moći ćete razlikovati loše od dobrih savjeta sa raznih drugih stranica.

Što je potrebno izbjegavati?

Avoid hidden text or hidden links.
Don't employ cloaking or sneaky redirects.
Don't send automated queries to Google.
Don't load pages with irrelevant words.
Don't create multiple pages, subdomains, or domains with substantially duplicate content.
Avoid "doorway" pages created just for search engines, or other "cookie cutter" approaches such as affiliate programs with little or no original content.

Izvor: http://www.google.com/webmasters/guidelines.html

Ili u prijevodu sljedeće:

  • Izbjegavajte skriveni tekst ili skrivene linkove na stranici - npr. ista boja teksta kao boja pozadine
  • Ne koristite cloaking skripte i redirekte - cloaking je inače skripta koja prepoznaje botove tražilica te njima servira različitu stranicu nego korisniku. Kod redirekcija se najviše odnosi na javascript redirekcije.
  • Ne šaljite automatske upite Google - navedeno se u najvećoj mjeri odnosi na korištenje raznih software za prijave na tražilice
  • Ne optimizirajte stranice na ključne riječi koje se ne koriste u sadržaju
  • Ne koristite različite domene ili stranice sa jako sličnim ili istim sadržajem
  • Izbjegavajte kreiranje velikog broja stranica sa gotovo ništa sadržaja sa namjerom rangiranja na velik broj ključnih riječi

Postoje i mnogi drugi načini koji vas mogu sa vremenom izbaciti iz indeksa tražilice, no ovo su najčešći.

Indeksiranje web stranica

Za početak je potrebno tražilicama omogućiti indeksiranje vaših stranica u potpunosti. Indeksiranje je povezano sa načinom izrade web stranica. Potrebno je izbjegavati način izrade web stranica koje tražilice zasada nisu u mogućnosti shvatiti (javascript, flash stranice, iframe stranice itd.).

Drugi vrlo bitan faktor je izgled vaših linkova, npr.:

www.domena.com/index.php?id=456789&nekiid=kategorija%20vijesti

Stranice čiji linkovi sadrže "ID" parametre, čiji linkovi koriste SESSION varijable i razne specijalne znakove i čiji linkovi koriste previše parametara mogu imati ozbiljnih problema sa indeksiranjem. Također linkovi, slični primjeru gore, će najvjerojatnije, ukoliko budu indeksirani, završiti kao Supplemental results, što u prijevod znači da će biti isključeni iz glavnog indeksa:

"Supplemental sites are part of Google's auxiliary index. We're able to place fewer restraints on sites that we crawl for this supplemental index than we do on sites that are crawled for our main index. For example, the number of parameters in a URL might exclude a site from being crawled for inclusion in our main index; however, it could still be crawled and added to our supplemental index."

Izvor: http://www.google.com/webmasters/faq.html

Najkvalitetnije rješenje za izbjegavanje navedenog problema je URL rewrite, URL rewriteom je moguće od gore navedenog linka dobiti sljedeće:

www.domena.com/456789/kategorija-vijesti/naslov-vijesti/

Čime ste filtrirali sve moguće specijalne znakove koji bi vam mogli stvarati probleme.

Onpage optimizacija

Onpage optimizacija je izraz za promjene koje je potrebno učiniti na samim stranicama. Te promjene se odnose na faktore na stranicama koji utječu na rejting, tih faktora također ima puno:

  1. Sadržaj stranica
  2. Struktura stranica
  3. Način kodiranja stranica
  4. Način linkanja
  5. Imena dokumenata
  6. Korištenje ključne riječi u title tagu
  7. Korištenje ključnih riječi u tekstu
  8. Korištenje ključnih riječi u linkanju
  9. Mjesto pojavljivanja ključnih riječi
  10. Korištenje srodnih ključnih riječi
  11. Navigacije
  12. Meta description i meta keywords tag
  13. Heading tagovi - h1, h2, h3, h4, h5, h6
  14. Osvježavanje novim sadržajem
  15. Ostali tagovi - alt tag, bold, italic

te mnogi drugi. Teško je reći koji su od navedenih faktora više bitni, a koji manje bitni, no bitno je da ih koristite ispravno u što većem broju.

Offpage optimizacija

Offpage optimizacija je izraz za faktore koji nisu direktno povezani sa promjenama na samim stranicama. Offpage faktori koji utječu na rejting su sljedeći:

  1. Linkovi sa drugih domena prema vašoj domeni
  2. Anchor tekst ili naslov linka - npr.: Naslov ili anchor linka
  3. Smještaj linka na stranici
  4. Jačina linka
  5. Starost linka
  6. Frekvencija novih linkova
  7. Popularnosti domene u industriji
  8. Globalna popularnost domene

te mnogi drugi faktori. Cilj offpage optimizacije je učiniti domenu što više popularnijom u očima tražilice i to možete isključivo linkovima prema vašoj domeni.

Primjer ispravne optimizacije

Ukoliko npr. imamo domenu za prodaju nekretnina, recimo www.seo-nekretnine.com, potrebno je učiniti sljedeće:

  • omogućit indeksiranje domene u potpunosti time da se pobrinemo da su linkovi čisti i da način izrade stranice tražilica može razumijeti
  • složiti kvalitetnu strukturu stranica potpuno prirodno koristeći ključne riječi u imenima datoteka i linkova
  • navigaciju obavezno složiti kao tekstualne linkove, ne koristeći slike za navigaciju ili javascripte
  • pripremiti tekstove za svaku stranicu koristeći ključne riječi u tekstu potpuno prirodno, ne na štetu posjetitelja
  • dati do znanja o čemu se na svakoj stranici točno radi koristeći ključnu riječ u title tagu, meta description tagu, keywords tagu, heading tagovima, sadržaju, navigaciji, alt tagu, boldu te svim ostalim gore navedenim faktorima. Pritom je potrebno pripaziti da se ključna riječ ne koristi prečesto, nema potrebe za prečestim korištenjem ključne riječi te ne postoji idealna jačina ključne riječi ili keyword density, preporuka tražilica je vidljivost ključne riječi u jačini od 5-7 %.
  • pobrinuti se da na stranici ne postoje mrtvi linkovi i slike
  • krenuti na promociju i gradnju linkova koristeći u anchoru ili naslovu linka ključne riječi, npr. Prodaja nekretnina, Agencija za nekretnine, Ponuda nekretnine u Hrvatskoj, navedeni anchori ili naslovi linkova će vam pomoći u rejtingu na te ključne riječi, pritom pripazite da linkovi budu čisti bez redirekcija
  • po mogućnosti pokušajte dobiti linkove iz vaše industrije, u našem primjeru sa stranica, portala, imenika i domena koje se bave nekretninama ili djelatnosti usko vezanoj nekretninama
  • najkvaliteniji linkovi su tematski linkovi sa starijih domena te linkovi iz sadržaja, manju vrijednost imaju linkovi sa stranica koje sadrže puno izlaznih linkova kao npr. direktoriji, također manju vrijednost imaju linkovi uključeni u navigacije, footer stranice ili prostora gdje se nalaze drugi oglašivači tj. izlazni linkovi
  • tražite kvalitetu linkova, ne kvantitetu

Nadam se da vam je tutorijal bio od pomoći, ukoliko imate kakvih komentara ili pitanja slobodno nam se javite putem Kontakt obrasca. Također posjetite preporučene stranice za dodatne informacije.

Stranice sa dodatnim informacijama koje vam mogu pomoći

Analiziraj svoju web stranicu
language
* Unesite naziv svoje web stranice npr. https://www.seo.hr
arrow_upward