Google potiho globalizirao rezultate pretraživanja

Oko 15., 16. ili 17.10.2012. rezultati pretraživanja na google.hr postali su dosta sličniji globalnim rezultatima pretraživanja. Nitko od vodećih SEO blogova navedeno baš nije popratio. Eventualno se jučer pojavila vijest o navodnom novom Panda refreshu oko tih datuma, no potvrda tog refresha od Googlea još nije stigla. Da li je to Panda ili nešto sasvim drugo, saznati ćemo kasnije. Što se konkretno dogodilo?

Upišite u Google pojam “seo” i pogledajte prvih nekoliko stranica rezultata pretraživanja. Na prvoj stranici rezultata pojavljuje se tizag.com sa svojim SEO tutorijalom, zatim seo-london.com (domena koja nema nikakve veze sa optimizacijom web stranica za tražilice, a također je lokacijski vezan uz London) te zatim rezultate pretraživanja baidu.com tražilice na kineskom jeziku kojeg nitko od nas ne razumije. Također prvi vrhu na drugom mjestu izlistana je wikipedia.org koja se i inače izlistavala, no Google je odlučio dati prednost engleskom sadržaju umjesto hrvatskom koji je dosad bio prikazan.

Otvorite li drugu stranicu za isto pretraživanje situacija je još gora. Od 10 rezultata 7 njih je globalnih te dosad te pozicije navedene domene nisu držale. Također se da primjetiti da tu ima i grčkih, finskih te pretpostavljam tajlandskih domena (thaiseoboard.com). Kako idete dalje i dalje na druge stranice ima sve više i više stranih domena te mnoge od njih nisu lokacijski vezane za čitav svijet već za neke specifične lokacije što posebno nema smisla za hrvatsko tržište. Dobar dio hrvatskih domena je tu izgurano.

Navedeno se da primjetiti i za druge pojmove, pogotovo vezane uz englesko govorno područje, npr.: marketing, ppc, pay per click, email marketing itd.

Zatražite SEO analizu

  • Još članaka iz kategorije Google Updates