Zašto su neke web stranice posjećenije od drugih?

Zašto su neke stranice posjećenije od drugih? Pitanje koje dobijem skoro na svakom sastanku ili kavi. Jedini ispravni odgovor je zato što imaju više unique posjetitelja na mjesečnoj bazi od drugih. Igra oko posjećenosti se svodi na broj unique posjetitelja u nekom vremenskom razdoblju, ne na količinu sadržaja ili optimiziranost ili pojedine sekcije koje vuku posjetu sa tražilica kao lude. Naravno time ne želim reći da količina sadržaja ili optimiziranost ili nešto treće nije bitno već samo da se na kraju broje unique posjetitelji najčešće na mjesečnoj bazi. Ne postoji ljestvica posjećenosti koja rangira web stranice po količini sadržaja, kvaliteti ili optimiziranosti nečega. Jedini razlog zašto su određene stranice posjećenije od drugih je broj unique posjetitelja.

Zatražite SEO analizu

35 komentara

  1. Napisao maurizio domba — 16.02.2010. u 12:12:17

    Kada sam pročitao naslov očekivao sam tekst o razlogu zašto neko posjećuje određene stranice. Napisati da neko ima posjećenije stranice zato jer ima više unique posjetitelja nema smisla jer je to po meni ista stvar... dakle odmah se može postaviti pitanje... zašto neke web stranice imaju više unique posjetitelja od drugih? (zar to nije isti naslov kao i zašto su neke web stranice posjećenije od drugih?)

  2. Napisao Bruno Šarić — 16.02.2010. u 12:21:30

    Kako nema smisla, to je jedini razlog koji ima smisla :). Možda ne shvaćaš kontekst u kojem je post napisan. Post ne govori o tome zašto neke stranice imaju više unique posjetitelja od drugih već zašto su posjećenije od drugih. Zbunjujuće malo, priznam, ali kontekst je bitno razumijeti.

  3. Napisao 3kolone — 16.02.2010. u 13:40:21

    složio bih se s mauriziom da je post zaista malo zbunjujući, jer o čemu zapravo ovisi broj uniqova?

  4. Napisao Dulijano Nola — 16.02.2010. u 13:51:23

    Bravo Bruno, odličan post. Za sve koji ne razumiju smisao: "Sjedi, jedinica!"

  5. Napisao Bruno Šarić — 16.02.2010. u 13:53:14

    Nije bitno o čemu u tome je poanta baš :). Ako jedan web ima 51 000 unique posjetitelja, a drugi 50 000, posjećeniji je ovaj od 51 000 bez obzira odkud mu dolaze posjetitelji i o čemu to ovisi.

  6. Napisao Aleksandar — 16.02.2010. u 14:03:21

    Da, to je nešto kao "Ako kaniš pobijediti, ne smiješ izgubiti" iz Alan Forda. :) A i stariji posetioci ovog bloga znaju da Bruno s'vremena na vreme da ovako intrigantan naslov. ;) Bilo je već diskusija o nekim naslovima uz, pretpostavljam, neke od najposećenijih tekstova.

  7. Napisao Predrag Supurović — 16.02.2010. u 17:52:31

    Ovo je veorvatno članak napisan sa namerom da gradi rejting na pretraživačima, pošto je za drugo besmislen. Broj jedinstvenih posetilaca nije razlog zašto je neki sajt posećeniji, nego mera posećenosti.

  8. Napisao Šime Bugarija — 16.02.2010. u 18:19:13

    Moram priznati da ni ja nisam skužio članak iako sam ga dva puta pročitao!

  9. Napisao Bruno Šarić — 16.02.2010. u 19:40:35

    Predrag, koji rejting? Na koju ključnu riječ? Što ću time dobiti? 2 posjetitelja mjesečno koje bih trebao zbuniti?:) Mislim da Gemius i Google Adplanner upravo po broju jedinstvenih posejtitelja mjesečno rangiraju webove ili sam u krivu, no mislim da nisam. Držiš se konteksta za koji sam rekao u komentaru iznad da nije pogođen, nije bitan razlog posjećenosti već broj.

  10. Napisao Almer Memic — 17.02.2010. u 11:17:42

    Eh sve si reko :D

  11. Napisao Mate — 17.02.2010. u 15:24:59

    Članak po osnovnim zakonima logike ne stoji. Pobrkani su pojmovi uzroka i posljedice.

  12. Napisao Hrvoje — 17.02.2010. u 19:21:50

    Dobar post. Tko nije skuzio nek pročita 2x.

  13. Napisao cipek — 18.02.2010. u 21:52:57

    o tome bi se dalo napisati knjiga. malo je preopširna tema da bi se nešto o njoj reklo u 4 rečenice.

  14. Napisao karlo — 21.02.2010. u 03:57:37

    Ja bih rekao da nije istina da su posjećenije one stranice koje imaju više posjetitelja. Upravo suprotno! Više posjetitelja imaju one koje su posjećenije!

  15. Napisao kruno — 22.02.2010. u 00:02:49

    Cista logika. Sve jasno. :)

  16. Napisao Tereza — 22.02.2010. u 20:24:04

    Nisam bas SEO strucnjak, nisam bas ovo shvatila....provat cu sa ponovnim čitanjem :-)

  17. Napisao ebeba — 27.02.2010. u 18:52:46

    He,he, štrumpfam već mjesecima po temi PR-a kako doći do željene vrijednosti, kako podići popularnost...zujim, tapkam u mraku :-) ali skupljajući savjete, mišljenja i ideje poput ovih, urodit će nadam se nekim plodom :-)

  18. Napisao Bojan — 27.02.2010. u 18:57:30

    He-he. Nema se su što shvatiti. Ovo je klasični tekst s jedinim razlogom da se nešto napise. Svi od naslova očekuju da se napiše iz kojeg razloga neke stranice imaju više posjetitelja. Tekst govori o tome kako se rangiraju stranice po posjećenosti i da je mjerilo posjećenosti broj jedinstvenih posjetitelja. Ovo je legendarno "Ne postoji ljestvica posjećenosti koja rangira web stranice po količini sadržaja, kvaliteti ili optimiziranosti nečega." :)

  19. Napisao Bruno Šarić — 28.02.2010. u 12:02:11

    Bojan, da bi se shvatio post treba jako puno iskustva, zato ti i nema smisla.

  20. Napisao Bojan — 28.02.2010. u 20:45:57

    OK. Nemam iskustva ali znam shvatiti kada mi se objasni. Recimo ovo "...ili pojedine sekcije koje vuku posjetu sa tražilica kao lude" mi djelomicno ims smisla. To su neki slucajni posjetitelji ali s druge strane to su moguci potencijalni stalni unique posjetitelji. Isto tako oglasivaca vjerujem da ne zanima kako je posjetitelj dosao na stranicu ako se radi o dobrom targetu. Ustvari sad me zanima po kojoj metrici uopće može mjeriti posjećenost (hitovi, pageview-ovi, vistori, unique visitori,...). Jedno je pitanje zasto su neke stranice posjecene, a drugo je pitanje koje stranice imaju veću posjećenost. P.S. Tek sad sam pročitao Predragovu poruku i jos uvijem mislim isto. Dok mi se ne dokaze suprotno.

  21. Napisao pulacroatia — 20.03.2010. u 11:29:02

    Očekivala sam ipak malo opširniji i detaljniji članak!

  22. Napisao IDeM :) — 20.03.2010. u 23:56:15

    Zašto neki automobili troše manje od drugih? Jedini ispravni odgovor je zato što imaju manji utrošak goriva pri određenoj kilometraži. Igra oko potrošnje se svodi na broj potrošenih litara goriva pri prelasku određene kilometraže, ne na boju vozila, i ne na registarske oznake. Naravno time ne želim reći da boja ili linija ili nešto treće nije bitno već samo da se na kraju broje potrošene litre najčešće na sto kilometara. Ne postoji ljestvica potrošnje koja rangira automobile po boji, dodatnoj opremi, registarskim tablicama, kvaliteti lima ili optimiziranosti linije. Jedini razlog zašto određeni automobili troše manje od drugih je to što troše manje litara goriva pri određenoj kilometraži. Htio sam reći da se apsolutno slažem sa tvojom tezom. Uistinu, precizno, koncizno, jasno i sasvim logično. Zapravo, pomalo me čudi da to neki ljudi ne razumiju. Zašto ne zamjeramo ljudima koji nas ne razumiju? Jedini ispravan odgovor je zato što im ne zamjeramo iako nas ne razumiju. Probao sam biti jasan, ali bojim se da će opet neki koji ne razumiju kontekst krivo shvatiti moju misao u kontekstu. Rekao bih da se ponekada sasvim dobro manlo opustiti, manje objašnjavati, pa čak i općenito manje govoriti, jer oni koji nas razumiju, razumjeti će nas bez da išta kažemo. Dapače, i pohvaliti će nas, jednako tako neovisno o tome koje je boje naš automobil sa početka priče. U to sam baš siguran. Kako god, puno ti hvala na odličnom odgovoru na pitanje koje je i mene baš zanimalo. Lijep pozdrav i svako dobro, i bez zamjerke, ako može :)

  23. Napisao Automobi.li — 07.04.2010. u 16:21:31

    Zato što imaju bolji sadržaj :)

  24. Napisao AsfaltDizajn — 20.04.2010. u 09:05:05

    Poštovani kolega Bruno Diskutant Automobi.li odgovorio je na Vaše pitanje savršeno točno i bez suvišnih riječi. Vaša tvrdnja da su Web stranice posjećenije zato što imaju više jedinstvenih posjetitelja (unique visitors) jednaka je tvrdnji da "FC Barcelona" ima više posjetitelja od "NK Zelina zato što imaju veći stadion". Pratim Vaše članke sa zanimanjem ali sa ovom Vašom tvrdnjom ne mogu se nikako složiti. Što se tiče Vaše konstatacije da "Ne postoji ljestvica posjećenosti koja rangira web stranice po količini sadržaja, kvaliteti ili optimiziranosti nečega. Jedini razlog zašto su određene stranice posjećenije od drugih je broj unique posjetitelja.", to se samo tako čini na prvi pogled. Pomnijom analizom uočit ćemo upravo suprotno. Kvalitetan i relevantan sadržaj jedan je od najvažnijih faktora za dobre SERP pozicije. Drugi, isto tako važan razlog je upravo kvalitetna optimizacija Web stranica za pretraživače. Broj posjećenosti Web stranica je samo rezultat ta dva faktora.

  25. Napisao Bruno Šarić — 20.04.2010. u 10:54:54

    Svatko ima pravo na svoje mišljenje pa tako i ja, stoga ostajem pri svojem.

  26. Napisao Radio Stanice — 20.04.2010. u 22:17:17

    OK, slažem se da je neki sajt posećeniji ukoliko ima više jedinstvenih poseta. Mada se tu ne smeju zanemariti razlozi zbog koga neka stranica ima određeni broj jedinstvenih poseta. Pa prema tome ne treba razdvajati jedno od drugoga.

  27. Napisao Dejan Viduka — 05.05.2010. u 22:28:31

    Ovo govori da su i nasi ljudi sve vise usli u tematiku internet oglasavanja/marketinga i da razmisljaju o optimizaciji sto se mora primetiti do sad nije bas bilo preterano vidljivo.

  28. Napisao Dražen — 28.09.2010. u 01:57:24

    Uključujem se malo kasno ali...reći da jedna stranica ima više posjeta jer ima više unique posjetitelja je suludo ako se ljudima, pogotovo početnicima ne objasni zašto je to važno. Mogao si napisati npr. ...stranica A ima 100 posjeta od kojih 90 unique, a stranica B 1000 posjeta od kojih 88 unique, te je iz toga razloga stranica A, iako ima manje ukupnih posjeta, posjećenija od stranice B. Iz mog vlastitog iskustva mogu reći da ni broj ukupnih kao ni broj unique posjeta ništa ne vrijede ako je conversion rate slab. Pozdrav.

  29. Napisao Boris — 26.11.2010. u 07:21:06

    Znači pobjednik je onaj koji pobijedi? Iako je članak potpuno točan, upravo toliko je i beskoristan, osim za zabavu što isto nije zanemarivo da se razumijemo. :)

  30. Napisao Branko — 12.01.2011. u 21:39:44

    He, i posle nekoliko godina u ovom poslu moram priznati da razumem potpuno da su vazni unique posetioci. Medjutim i ja smatram da dobar i kvalitetan sadrzaj na sajtu, koji je dobro optimizovan dovodi do veceg broja unique posetilaca. Medjutim, ako je ovaj clanak odgovor na pitanje Zašto su neke web stranice posjećenije od drugih, onda je on 100% tacan. To bi bio bukvalan odgovor, dakle, posecenije su jer imaju veci broj unique posetilaca. A kada bi neko pitao "zasto imaju veci broj posetilaca?" Ja mislim zbog dobrog i atraktivnog dizajna, kvalitetnog i relevantnog sadrzaja koji se redovno azurira, dobro uradnjenog on page optimization i dobrog linkovanja.

  31. Napisao Vivi — 10.05.2011. u 19:33:56

    Zato što imaju ONO NEŠTO! :D

  32. Napisao Rovinj Croatia — 17.05.2011. u 19:26:39

    kvaliteta sajta i ažurnost podataka ja mislim da je to najbitnije....

  33. Napisao Arista Nautica — 04.10.2011. u 17:28:35

    Zato što su bolje imaju kvalitetniji sadržaj nepišu o glupostima .....

  34. Napisao SEO — 28.10.2011. u 12:44:01

    Slažem se sa Aristom; bolje, kvalitetnije i dobro optimizirane za tražilice te se iz istoga lakše pronađu i naravno automatski dobiju veću posjećenost

  35. Napisao SEO — 28.10.2011. u 12:44:35

    Slažem se sa Aristom; bolje, kvalitetnije i dobro optimizirane za tražilice te se iz istoga lakše pronađu i naravno automatski dobiju veću posjećenost

Komentirajte!