SEO nije popularna industrija u Hrvatskoj

Svi imaju osjećaj da je SEO jaka ključna riječ i da je sama industrija trenutno popularna i da postaje sve popularnija. Istina je da je sve popularnija, ali u užim krugovima u kojima se kreću developeri, webmasteri, programeri, dizajneri itd. Za sve ostale taj pojam i ta industrija je totalna nepoznanica što dokazuje da prva pozicija za ključnu riječ "SEO" nosi 300 posjeta mjesečno. Ključna riječ "žuti čaj" nosi preko 5000 posjeta mjesečno, industrija obrade drva, stolarije, garažnih i protuprovalnih vrata je popularnija (što je vrlo logično, ljudi grade kuće više nego love pozicije na tražilicama), vjerujem da vam je sve jasno onda.

SEO nije popularna industrija u Hrvatskoj.

Zatražite SEO analizu

33 komentara

  1. Napisao Ivan Brezak Brkan — 13.01.2010. u 09:42:37

    Dobar naslov. :)

  2. Napisao Zoran Rudman — 13.01.2010. u 09:44:04

    Da, brojka nije impresivna. Pređimo onda u drvnu industriju. :D

  3. Napisao Sase Antic — 13.01.2010. u 09:51:09

    Ako ne e popolurna vo Hrvatska, vo Makedonija pa - ich. ;)

  4. Napisao Goran Peuc — 13.01.2010. u 10:15:42

    Kad SEO nije zasebna grana industrije. SEO je integralni dio cjelokupnog procesa izrade web stranice, od samog koncepta, do dizajna, do markupa, do tekstova, do marketinga. Svaka ozbiljna firma koja se bavi produkcijom web stranica u cijeni izrade stranice ima stavku "SEO optimizacija: XYZ kn", i klijenti nemaju problem s time. To što hrpa ljudi, čak i developera, još uvijek misli da je SEO zasebna vertikala koja se može prodavati odvojeno od kreiranja stranice dovodi te na to razmišljanje da klijenti ne žele SEO. Da, ne žele ga kao odvojenu vertikalu, ali ga žele kao integralni dio cijelog projekta.

  5. Napisao Bruno Šarić — 13.01.2010. u 10:35:35

    Nigdje u postu nisam napisao da klijenti ne žele SEO to je tvoja interpretacije, ja imam drugačiju, a to je da ga svi žele. Ja prodajem SEO kao vertikalu i funkcionira odlično. Stvari nisu baš takve kakvih ih opisuješ iz mojeg dosadašnjeg iskustva, no svako ima pravo na svoje mišljenje. Poanta posta nije da se žalim kako nitko neće SEO već samo da to nije tako popularno kako većina misli.

  6. Napisao Dražen Drnas — 13.01.2010. u 10:35:46

    Koliko je tržište SEO usluga u Hrvatskoj? Vjerojatno manje od 100.000kn mjesečno. Toliko obrne mali kafić u kvartu. Zato ga je teško zvati industrijom.

  7. Napisao Bruno Šarić — 13.01.2010. u 10:37:54

    Dražen, iznenadio bi se, riječ je o puno većoj lovi od te.

  8. Napisao Dražen Drnas — 13.01.2010. u 10:41:32

    Ma naravno, ti sigurno imaš bolji uvid. Ali razumio si point. Koja je tvoja procjena veličine tržišta?

  9. Napisao Frano Šašvari — 13.01.2010. u 10:46:43

    A je, istina je, ljudi su ovdje navikli da dobiju što više za što manje para tako je danas u izradu web stranicu uključen i sam SEO, barem neka osnovna optimizacija...

  10. Napisao Bruno Šarić — 13.01.2010. u 10:52:24

    @drazen nažalost, ne mogu ti odgovoriti na to pitanje konkretno.

  11. Napisao Miroslav Brkić — 13.01.2010. u 10:56:28

    Nebi bilo potrebe uopće ni raspravljati o tom kada bi se sajtovi radili od početka profesionalno, s glavom i repom, i da je nekog od developera/dizajnera/klijenata briga ili znaju za što im služe stranice, tko im je ciljana skupina itd. Ovako, SEO majstor je kao i svaki drugi majstor, vodoinstalater ili mehaničar pokrpa rupe koliko može, što nije dugoročno rješenje.

  12. Napisao Bruno Šarić — 13.01.2010. u 10:59:20

    Ništa nije savršeno :).

  13. Napisao Toni Aničić — 13.01.2010. u 10:59:51

    Slažem se, i što je najgore, ne vidim pomake na bolje. Proci ce godine i godine dok ne dostignemo stanje SEO industrije kakvo je danas na razvijenim trzistima - ako ga ikada i dostignemo.

  14. Napisao Sandra Kallay — 14.01.2010. u 01:01:58

    Da, puno development firmi ukljucuje stavku "SEO optimizacija xyz kuna" ali u stvari ne znaju dovoljno o cemu pricaju (cast izuzecima). To je sada kao "buzzword" kod prodaje web stranica i paketa, a obican korisnik koji kupuje web u stvari nema pojma. Puno web dev. firmi misli da ako stave friendly URL i meta tagove da su napravili "SEO" posao. Cak sam vidla jednu web design firmu koja navodi usluge od "SEO online" i "SEO offline", lol. Dok god postoji šlampavost, dok se ne razumije implikacija kreiranja internih linkova kroz js postback ili se ne pazi da li se koristi veliko ili malo slovo kod IIS URL-a, dok se Hx tagovi koriste kao formatiranje a ne semanticki, itd. itd. dotle ce biti posla za SEO vertikalu. Osim toga, to je samo jedan dio priče (tehnicki on-page). Ima off-page + content creation a to je ongoing. Ako mislite da je vani puno bolje, bome nije. Web developers ne zanima SEO, njih zanima kako sto lakse tehnicki rijesiti aplikaciju, a koji to efekt ima na Google i rangiranje ne razmisljaju. UK supermarket sa 200+ velikih ducana ima web stranice gdje Google ne vidi nista jer je sve u iframeovima i js. Tek sada ove godine rade novi web i kontaktirali su jednu od top UK agencija za SEO consulting i stalno je napetost izmedju SEO agencije i in-house web development teama gdje jedni za druge misle da "ne kuze moje probleme". Firme koje to propisno rade su one kojima je web jedan od glavnih ili znacajnih kanala prodaje - oni nemaju izbora. Onima koji nije kaskaju za drugima bez obzira koliko je velika firma. SEO je negdje izmedju marketinga i razvoja i cesto padne u rupu izmedju to dvoje. A zasto ima malo pretraga - mozda zato sto one koje interesira se informiraju po drugim kanalima a ne traze "SEO" na webu. Ako znas nesto o tome onda trazis nekoga sa preporukom, ako ne znas o tome onda mislis da si SEO dobio sa web paketom tako i tako. Da uopce ne pricam da je jedna firma na Cipru rekla kako su kupili "SEO certificiran CMS paket..." a jedna druga firma prodaje "tecajeve" nakon kojega postanes "SEO certificirani professional" sa certifikatom koji "vazi svuda u svijetu" nakon tjedan dana tecaja. Dakle nije u stvari Hrvatska toliko iza svijeta. Naivnih i slijepih ima svuda!

  15. Napisao Marko — 15.01.2010. u 08:48:39

    Od kada postoje dobri blog servisi ustvari SEO i nije toliko bitan ili social network....sve se bitno vrlo bitno u svega par minuta ili sati rangira na top 10 pretraga na Google....bitno je složiti lijep i privlačan profesionalan blog

  16. Napisao Sandra Kallay — 20.01.2010. u 17:13:20

    Marko, ne slazem se. To mozda vazi za neke QDF tipa pretraga i kod takvih ce taj blog post biti "prvi" vrlo limitirano vrijeme, a onda ce otpasti. Ako imate "brick and mortar" biznis, i dio klijentele vam dolazi (ili bi mogao doci) kroz Search, onda je SEO vrlo bitna komponenta.

  17. Napisao marko — 21.01.2010. u 15:00:22

    Sandra Kallay.....to i je vrlo bitno...da ono što je aktualno bude kratko i brzo a poslije odmah staru vijest zamjenjuje nova...ja se bavim nekim segmentima koje traju par dana i to je uvijek IN...vijest koju objavim nije mi bitna za duži period ni meni ni drugima maksimalno 7-10 dana

  18. Napisao Nedim — 23.01.2010. u 00:05:53

    Da li si siguran da "žuti čaj" donosi 5.000 mjesečno... nešto mi je to puno :)

  19. Napisao Marko — 23.01.2010. u 19:55:48

    Nedim od tih 5000 posjeta nečeš se baš obogatiti malo je tu pravih kupaca ako nešto konkretno prodaješ

  20. Napisao Nedim — 24.01.2010. u 19:46:16

    Ne prodajem ništa. Prodajem oglase, tako da su mi ključ svega posjetioci. S obzirom da je slična tema (hrana, piće i sl.) nešto mi se puno čini 5.000 mjesečno na takvu frazu. Još uvijek nisam najbolje pozicioniran, ali ključ svega su kvalitetni linkovi u što sam se jučer uvjerio. :) Dobio sam nedavno jedan kvalitetan link sa jedne jako stare domene (5PR) i već se polako primjete rezultati..

  21. Napisao Marko — 26.01.2010. u 08:25:22

    Zavisi gdje se taj link nalazi, ako je na naslovnoj stranici onda super a najviše može biti kao drugi klik sa poveznice link exchange ili razmjena linkova....ostalo je bez veze ako je neki direktorij gdje te nitko neće pronaći bez obzira da je i PR6 ili više....ja za jednu riječ koja ima preko 500.000.000 pretraga već sam godinama u top 10 pa nemam za nju više od 200 posjeta mjesečno

  22. Napisao Bruno Šarić — 26.01.2010. u 09:22:17

    Već ste previše offtopic pa molim da na tome i ostane.

  23. Napisao Martin Mikelić — 26.01.2010. u 14:38:25

    Pozdrav Bruno, odlican post! Iako SEO nije popularna industrija u Hrvatskoj sigurno je na ostalim trzistima Engleskog govornog podrucja. Zato i jesi uzdrmao konkurenciju "preko grane" ;) Bravo samo tako nastavi! Sve pohvale za blog! Vjerni citatelj!

  24. Napisao Dalibor Kunić — 26.01.2010. u 23:50:32

    ...za razliku od Kine i blackhat gurua :)

  25. Napisao Martina — 28.01.2010. u 10:26:43

    Ako imate problema sa riječima za SEO ovdje je rješenje http://www.wordstream.com/keyword-niche-finder/

  26. Napisao Branimir Ivanov — 29.01.2010. u 01:56:25

    Nije popularan u Hrvatskoj, a koliko je nepopularan u Srbiji govori podatak da ni google trends, niti google insight ne nudi mogućnost da se izabere Srbija kao poseban region za koji želimo informaciju. Iskoristio bih priliku da upitam gospodina Bruna Šarića dali ove brojke govori iz ličnog iskustva ili koristeći neku alatku, jer bi mi dobro došla ista.

  27. Napisao Branka — 20.02.2010. u 18:28:59

    U potpunosti se slažem sa postom. No postavlja se pitanje trebaju li doista ljudi znati što je SEO? Neki to jednostavno nazivaju optimizacijom za tražilice, a neki jednostavno "ono što se radi da se stranica bolje izlista na Googlu" :) Mislim da je pretjerano očekivati da će se masa ikada služiti tim pojmom, ne zaboravimo da živimo u državi gdje veliki broj firmi još nije napravila svoje web stranice, a kamoli još da očekujemo pojam SEO u svakodnevnom govoru.

  28. Napisao vBooking — 01.06.2010. u 20:01:33

    Realno gledajuci SEO je za mnoge nesto novo i trazi vise rada od obicnog dizaja kojim se bavi svaki klinac iz komsiluka. Samim tim je i manje ljudi koji se ozbiljno bave time a i sama cena je mnogo veca. Kada govorimo o ovome moramo se sloziti oko toga da kod nas internet jos nije posteno zazivio ni po pitanju dizajna a kamoli za neke ozbiljnije pristupe. Malo kasnimo ali i to ce se promeniti za par godina.

  29. Napisao Istranko — 30.03.2011. u 15:48:47

    Ljudi kod nas nemaju nikakvu predođbu o SEO-u, kada spomeneš i ljudima u struci jednostavno im se stvori veliki upitnik iznad glave, misterij, o ćemu ovaj priča, kako se može utjecati na pozicije u tražilicama, ma pusti budalu, to google radi sam, što je djelomično točno ali kada naprave svoju vlastitu stranicu onda si počnu postavljati pitanje kako da dođem na što bolju poziciju na pretraživačima. Onda SEO postaje zanimljiv :), a sa vremenom će biti sve više i više. Lijepi pozdrav!

  30. Napisao Croatia Istria — 21.05.2011. u 18:33:26

    Ništa bez SEO-a, težak i trnovit je put ako nemaš novaca, a želiš naprijed :))

  31. Napisao Daniel Lesnar — 31.05.2011. u 18:07:48

    Kako smo mi 20 godina iza zapada u svemu, tako smo i u tom području, samo se nadam da neće trebati toliki period proći da ljudi uvide prednosti SEO-a.

  32. Napisao Viktor — 09.10.2011. u 11:25:00

    Ma ja mislim da ljudi sve više osjećaju potrebu da budu na prvoj stranici tražilica, jer znaju da su bez tog "nevidljivi", a posao sve više zahtjeva da te se nađe na netu, stoga vjerujem da će u kratkom roku SEO biti sve prihvatljiviji i kod naših ljudi!

  33. Napisao Fitoaroma — 28.10.2011. u 17:08:14

    Bitno je biti uporan i ustrajati na tome da SEO postane ljudima blizak, kao što je npr. pogledati dnevnik, dobro ne baš tako ali krupnim koracima u tom pravcu, long live SEO!!!

Komentirajte!