SEO.hr blog
SEO.hr blog je blog vezan uz SEO (Search Engine Optimization), SMM (Social Media Marketing), PPC oglašavanje te ostale srodne internet marketing tehnike.
Objavio: Bruno Šarić Objavljeno: 25/06/2008 Kategorija: Google tražilica
Počelo mi se sve češće događati da me ljudi zovu i traže da pokušam maknuti određenu stranicu iz Googleovog indeksa zbog vrijeđanja ili pojedinca ili firme ili nažalost djece. Pojavom portala kao što su Sutra.hr ili Reklamacije.net, te naših najpoznatijih blog platformi korisnici sve češće i češće pišu pritužbe na određene pojedince (čak i djece), usluge i proizvode što na kraju završi vrijeđanjem i vrlo neugodnim situacijama. Naravno nemam ništa protiv kvalitetne kritike na nečiji proizvod ili uslugu, no kod nas to vrlo često završi pravim obračunom na raznim osnovama. Često se i dogodi da se nekoga ocrni bez ikakvih dokaza, bez da se čuje druga strana, a sve to na kraju završi gdje? Na Googleu.
Pretpostavljam da vidite problem? Kao što je Google super za mnoge stvari tako je super i u negativnom smislu. Sve što se napiše negativno završi također na Googleu i postane dostupno svima. Zato evo kratki postupak što ja smatram da je potrebno napraviti da se navedeno ispravi. Sumnjam da će itko bilo što napraviti kontaktirajući Google ukoliko nije riječ o povredi copyrighta, trademarka ili nečeg sličnog. Glavni potez koji je potrebno napraviti je saznati i kontaktirati vlasnika domene i samih stranica te tražiti uklanjanje spornih sadržaja. Samim uklanjanjem spornog sadržaja tražilice će ih vrlo brzo maknuti iz svoje baze podataka te više neće biti dostupne prilikom pretraživanja, ali sadržaj neće biti više niti dostupan na samim stranicama gdje je objavljen. Ključ je kontaktirati vlasnika stranica.
To je lakši dio, kontaktirati vlasnika stranica, teži dio je uvjeriti ga da je navedeni sadržaj neistinit. Uglavnom će vas tražiti neki demantij, neki čak i dokaz ponašajući se kao sud i sudac. Neki će čekat da ih tužite, a neki će i ići do kraja sa vama na sud. Komplicirane situacije. Ja se osobno u taj dio ne razumijem jer nisam pravnik i tu vam ne mogu dati savjet što i kako, no krajnji cilj vam je tražiti uklanjanje kompletnog spornog sadržaja, ne samo objava demantija, a sporni sadržaj ostaje u arhivi.
I na kraju bih svim webmasterima i blogerima dao savjet da triput razmisle prije nego počnu pisati protiv nekog, protiv nečije usluge ili protiv nečijeg proizvoda. Možda ste u pravu, ali možda i niste, no jedno je sigurno zbog vašeg objavljenog sadržaja netko može ostati bez posla sa troje djece u kući ili netko može ostati bez firme koja daje plaće svim zaposlenima koji također imaju djecu. Za posljedice nikada neće saznati, a možda ste bili u krivu skroz., većina nešto objavi bez da prije bilo što provjeri i bez ikakvih dokaza. Nemojte biti sudac jer kad tad će netko početi onda pisati i o vama i naći ćete se niti krivi niti dužni u istoj situaciji.
Naravno to ne znači da treba šutjeti nego biti odgovoran i pažljiv.
Povezani postovi
Napisao: luka , 25/06/2008 u 12:32:56
Iz osobnog iskustva velika većina "prozvanih" kompanija su i zaslužile to što su dobile. Kod nas vlada mišljenje da je kupac/korisnik usluge nitko i ništa i da se oko njega ne treba truditi. Takvi stavovi i rezultiraju ovakvim postovima i reklamacijama. Gotovo sam siguran da većina ljudi prije iznošenja negativnih stvari i kritika o kompaniji prvo pokušavaju riješiti problem sa samim kompanijama... tek kad frustracija kicks in.. posegnu za ovakvim gerilskim metodama. Ne kažem da nema zloupotrebe, ali vecina odgovornosti ipak lezi na samim "optuzenicima"
Napisao: Bruno Šarić , 25/06/2008 u 14:25:39
A što je sa onima koji su tamo krivo prozvani? Što mene spriječava da se regam i izmišljam stvari? Nema kontrole nikakve.
Napisao: Davor Pihač , 25/06/2008 u 15:41:54
Problem predstavlja kršenje "pravila korištenja" na pojedinim webovima, "sloboda govora" i mogućnost da danas svatko kaže što želi (diskriminacija, govor mržnje itd.) bez ikakve odgovornosti i posljedica. Nemam ništa protiv argumentirane rasprave i iznošenja činjenica, sve dok oni nikoga ne vrijeđaju. Što se odgovornosti tiče, mislim da bi pružatelji usluga trebali više pozornosti posvetiti uređivanju i uklanjanju neprikladnih komentara, poruka i sadržaja.
Napisao: Aljoša , 25/06/2008 u 16:16:26
oni koji loše rade posao i dobiju po nosu, nemaju se što žaliti. Doduše, kod nas je sve više mjesta gdje se dozvoljava blaćenje svega i svačega bez ikakvog filtera, kontrole, sustava... ledam onaj sajt s "reklamacijama". kad njih netko opali tužbom, bit će veselo.
Napisao: FotoManijak , 25/06/2008 u 22:13:40
Negativna strana weba je izuzetno pozitivna za krajnje korisnike. Gradjenje online kredibiliteta je izuzetno bitna i skakljiva stvar... Pogledajmo samo primer eBay-a gde je feedback kupaca jedna od osnovih stvari... Sigurno ste videli ova dva Varagiceva texta: Kada vaša firma postane negativan primer - Case Kon Tiki Travel Srbija i Internet u službi urušavanja reputacije kompanije.
Napisao: Bruno Šarić , 26/06/2008 u 10:06:42
FotoManijak, jedno je feedback, drugo je vrijeđanje i izmišljanje priča, o tome ja govorim.
Napisao: luka , 26/06/2008 u 12:42:46
Bruno po reakcijama se može poretpostaviti da su tebe na taj način ocrnili. Konkurencija ili tko već? U prinicpu takvi siteovi koji nemaju neki oblik provjere vrlo brzo ghube kredibilitet i padaju u anonimnost upravo zbog "slobode" negativnih kritika
Napisao: Bruno Šarić , 26/06/2008 u 14:00:50
Ne, na svu sreću, mene još nitko nije. Ali neke moje prijatelje i poznanike jesu. No i prije toga mi je to nekako smetalo čitajući za druge jer se iz pročitanog uvijek vidjelo pretjerivanje i vrijeđanje, ne kritika.
Napisao: Dragan Varagić , 26/06/2008 u 23:07:50
Oblast o kojoj diskutujete naziva se Search Engine Reputation Management, i ona je za 180 stepeni od SEO aktivnosti - kako skloniti određeni rezultat(e) iz prvih deset, ili još niže... Ima malo o tome na mom blogu
Napisao: luka , 27/06/2008 u 14:02:44
Dragane ne spada li to u blackhat seo? Pitam jer sam pronašao par zanimljivih resursa koji govore o tom apsektu... a nisam baš upoznat, vidim kod nas svi šute i nema baš BH SEOista a radi se o zanimljivoj temi.
Napisao: Bruno Šarić , 27/06/2008 u 14:41:55
Za mene to nije BH SEO. BH SEO je nešto sasvim drugo, dovođenje posjetitelja sa tražilica ne obazirujući se na pravila tražilica. Cilj BH tehnika je dovođenje posjete, ne uklanjanje rezultata iako neki i to ciljano rade svojih konkurentima.
Napisao: luka , 27/06/2008 u 15:38:06
Bruno na upravo na to sam i mislio.. targetirano uklanjanje sadržaja svojih konkurenata mi nekako ne zvuči white hat..
Napisao: Bruno Šarić , 27/06/2008 u 16:32:36
Pa i nije, to je zločesto :). Neki se bave BH tehnikama radi prometa sa tražilica, neki radi uklanjanja tuđih stranica. Ali ako sa valjanim razlogom uklanjaš nečije rezultate jer štete tebi ja to ne bih nazvao baš BH tehnikom.
Napisao: luka , 29/06/2008 u 12:32:54
Ako uklanjaš tuđe rezultate jer su ti izravna konkurencija?
Napisao: Bruno Šarić , 29/06/2008 u 16:06:35
Da, ukoliko je riječ o tome da se pokušava deindeksirati tuđe stranice i time ih ukloniti. Ne, ako se recimo kreiranjem novih rezultata na drugim domenama izguraju konkurenti sa svojih pozicija.
Napisao: Vodkaboy, 12/07/2008 u 00:33:38
Nema tu previše mudrolija. Jedino ljudi moraju početi shvaćati web kao virtualno društvo, a ne kao televizijski program ili dnevnu novinu. Nema tu prozivanja, nema tu napadanja, nema tu nemogućnosti obrane od napada. Svakome je dana šansa da na optužbu odgovori argumetnima koji je mogu pobiti. To je kao da uvedete pravila ponašanja na svakom mjestu gdje se skupi više od 1000 ljudi. Što ako na nogometnoj utakmici 30.000 navijača počne skandirati dolje Sanader? A na to ih je potaknuo vođa navijača? Što treba zakonom zabraniti takvo ponašanje? Treba se osloboditi okova i iskoristiti prednosti interneta na najbolji mogući način da se unaprijedi kvaliteta života malog čovjeka. A ako se nekoga oblati i okleveće pa i mene svaki dan blate i tračaju moji prijatelji, poznanci i ostali pa što onda. Na taj način treba gledati i Internet. Ne kao običan medij nego kao veliko društvo, a u njemu uvijek ima i laži, i tračanja, i podmetanja, ali i mnogih lijepih stvari! Tako da treba malo proširiti vidike!
Napisao: gladni preko graha, 12/07/2008 u 01:03:30
U pravu si. Internet je budućnost koja je pružila šansu svima da kažu ono što hoće. Glupo je napadati projekte koji se baziraju na tome da ih korisnici sami kreiraju. To je pomak u slobodi. Najlaške je otvarati portale i blogove koji su zatupljujući i glupi i potpuno beskorisni za društvo i kojima je jedini cilj zarada vlasnika. IDESH beba :-)) Kada se otvaraju portali koji daju priliku da se web iskoristi i za nešto društveno korisno dolaze napadi sa svih strana. Jadno buraz, jadno! Takvim projektima treba dati potporu da postanu što bolji ne kritiku!
Napisao: Bruno Šarić , 12/07/2008 u 11:37:26
Makar pritom pregazili nevine ljude? Uništili im posao lažnim optužbama? Zar su takvi sajtovi sud Republike Hrvatske da se prozvani moraju braniti i iznositi dokaze i argumente? Malo je to prešlo granice.
Napisao: Vodkaboy, 12/07/2008 u 13:39:38
Nitko nije bez mogućnosti obrane! Kako svojim komentarima tako i kontaktiranjem vlasnika tih portala da je taj tekst netočan i da ga maknu i da traže demant. Što to nije bolje nego sadašnje stanje kada medijima imaju pristup samo moćnici? Kada netko dobije otkaz u nekoj velikoj firmi te ga strefi infarkt i umre, a novinari to saznaju i neće (ne mogu) objaviti jer je firma veeeeeeliki oglašivač (istiniti slučaj). Internet je nešto drugo - moguća je interakcija i na njemu bi svi trebali biti jednaki i svi bi trebali imati jednako pravo reći što misle. Kao i u svakom kafanskom društvu. Ne može se internet kao medij uspoređivati s novinama i televizijom. Jasno je da to donosi i puno loših stvari. Ali ipak donosi puno boljih stvari! Na blogovima i tim portalima ljudi pišu i svi su jednaki. Drugim medijima vladaju biznismeni, političari i mafijaši. Ne smije se dopustiti da i Internet postane to. Treba između dva zla izabrati manje. Zato podrška svim takvim projektima!!!
Napomena: prilikom komentiranja izbjegavajte HTML kod i specijalne znakove u protivnom neće moći komentirati.
Napomena 2: ukoliko kojim slučajem imate kakav web za prodati možete mi javiti putem slijedećeg obrasca za prodaju stranica.
Moja osobna preporuka: WMD hosting