Tražilice ne znaju što je kvaliteta

Pretraživajući Googleom, ili ostalim tražilicama, sigurno ste već naletili strašno puno puta na domene koje stoje u samom vrhu ili su broj 1, a po mnogima ne zaslužuju takav rejting, bilo lošim informacijama, bilo neosvježavanim stranicama itd. Drugim riječima domene za koje smatramo da nisu dovoljno kvalitetne.Često se isto dogodi da i vrlo kvalitetne stranice i bogate informacijama nisu niti blizu prvoj stranici pretraživanja za svoje ključne riječi. I nakon toga obično slijedi pitanje:

Kako je moguće da su ti loši sajtovi u vrhu? Ili kako je moguće da je neki neoptimizirani ili slabo optimizirani web u vrhu, a mnogi koji su bolje optimizirani nisu ni blizu?

Odgovor je vrlo jednostavan: tražilice jednostavno ne znaju što je kvaliteta, ne znaju što je kvalitetan sadržaj, ne znaju da li je informacija na stranicama točna, ne znaju ništa u tom kontekstu, ali tražilice niti ne rangiraju web stranice prema kvaliteti već prema relevantnosti za određeno pretraživanje. Drugim riječima, za svaku riječ ili frazu kojom pretražujete algoritam izbacuje na prvo mjesto domenu koja u tom trenutku najviše odgovara toj ključnoj riječi, najrelevantniju domenu za ključnu riječ. To znači da je moguće da se Seo.hr pojavi u top 10 za ključnu izrada na daleko veću konkurenciju, ali ne mora biti u to 10 za izrada web stranica gdje izgleda da je konkurencije daleko manje. Algoritam jednostavno daje za svako pretraživanje rezultate prema relevatnosti za specifičnu ključnu riječ.

Relevatnost u ovom kontekstu označava faktore koje tražilica koristi prilikom pretraživanja. Ukoliko postavite ključnu riječ Nekretnine Hrvatska u title tag stranice tada ta stranice postaje relevantnija za pojam nekretnine Hrvatska, nekretnine ili Hrvatska. Isto vrijedi za sve ostale faktore. No to ne znači da ukoliko imate top 10 rejting na Nekretnine Hrvatska da ćete imati top 10 rejting ako zamijenite redoslijed tih riječi, Hrvatska nekretnine, ili ako zamijenite padež ili množinu i jedninu. Po tome vrlo je jasno da postoje faktori koji čine razliku u tom smislu, i koji određuju zašto je domena koja stoji na prvom mjestu za Nekretnine Hrvatska slabije relevatnija kada se riječi zamijene.

Indeks tražilica nije razumljiv ljudima, kao najbolji primjer kako indeks tražilica izgleda, zamislite si Excel datoteku prepunu brojeva vertikalno i horizontalno, svaki red pripada jednoj domeni, i svaki red sadrži gomilu informacija za tu domenu. Tražilica iz te datoteke izabire koji je od tih redova najrelevantniji, prema svim tim podacima, za određenu ključnu riječ.

Tražilice rangiraju stranice prema relevatnosti, ne prema kvaliteti stranica jer ne znaju odrediti što je kvalitetno, za njih su stranice matematika i brojke.

Zatražite SEO analizu

Komentirajte!