SEO.hr blog

SEO.hr blog je blog vezan uz SEO (Search Engine Optimization), SMM (Social Media Marketing), PPC oglašavanje te ostale srodne internet marketing tehnike.

Što radim ja, a dizajneri i programeri ne?

Objavio: Bruno Šarić Objavljeno: 07/12/2007 Kategorija: SEO općenito



Naletim tu i tamo na nečija razmišljanja u vezi SEO usluge i tražilica, i ostanem onako malo, paf. Imam vrlo jednostavna pitanja, dok se SEO nije razvio kao usluga, tko je brinuo za slijedeće stvari:

  1. Tko se brinuo kakvu posjećenost sa tražilica imaju stranice?
  2. Tko se brinuo da li su stranice dostupne tražilica, da li se mogu indeksirati, koliko ih je indeksirano, a koliko nije?
  3. Tko se brinuo za title tagove?
  4. Tko se brinuo i testirao što će dovesti veću, a što manju posjetu?
  5. Tko se brinuo da domena ima linkove?
  6. Tko se brinuo da domena ima odgovarajuće linkove sa anchorom i sa relevatnih stranica?
  7. Tko je provjeravao da slučajno nema nešto protiv pravila na samim stranicama, kao skriveni tekst ili cloaking?
  8. Tko se brinuo za tehničke stvari kao 301 redirekcije, robots.txt, url rewrite?
  9. Tko se brinuo do kakvih će promjena doć nakon mijenja izgleda i strukture urlova?
  10. Tko se brinuo za faktore koji utječu na rejting općenito?

Dizajneri? Programeri? Osobe koje bile zadužene za marketing? Vlasnik stranica? Webmaster stranica? Nekako mi se čini nitko od navedenih. Ja osobno još nisam doživio da mi je neki dizajner sredio title tagove na stranici, niti programer, a kamoli netko drugi. Ako se dizajner da li pazite na gore navedene stvari? Ako ste programer da li pazite na gore navedene stvari? To nije negativno, to je normalno jer dizajneri dizajniraju, programeri programiraju. Želim samo naglasiti da jednostavno nije postojao nitko u fazi izrade weba koji se pobrinuo za gore navedene stvari dok se nije razvila usluga SEO.

Što radi netko tko se bavi pružanjem SEO usluga? Upravo gore navedenim stvarima, bavi se ispunjavanjem uvjeta za rangiranje, nečime čime se dosad nitko u fazi razvoja weba nije bavio. Ne znam da li ste ikad razmišljali o tome?

Komentari

Napisao: Rajčice, jeftino , 07/12/2007 u 20:51:59

Prije se nije vrtila tako ogromna lova na internetu pa je zato tada sve izgledalo drugacije. Internet se razvija, normalna stvar da danas vise razmisljamo nego jucer.

Napisao: Bruno Šarić , 07/12/2007 u 22:11:47

Nije stvar u lovi, već pokušavam reć da mnogi danas smatraju da SEO mogu odraditi programeri ili dizajneri, a realnost je drugačija, oni to ne rade, niti itko drugi :).

Napisao: MarioFr , 07/12/2007 u 23:28:10

True, true..

Napisao: Hrvoje, 08/12/2007 u 03:21:05

Pozdrav Bruno, Mmm nisam baš siguran da bih se slozio s tobom u ovoj stvari. Ja recimo radim dizajn i net marketing. Što se tice optimizacije radim i nju al za sebe privatno. Za klijente napravim osnovne stvari kao postavljanje meta tagova i slicnih stvari. I naravno brinem se da bude sve ok sto se tice linkanja, error pageva i slicno. Al slazem se s jednom drugom stvari koju bi ljudi trebali pročitat između redova a to je kako bi ameri rekli " you cannot be the jack of all trades ". I upravo to što si rekao, dizajner dizajnira, programer programira ali se SEO man brine i o PPC- u :-) ako se to trazi od njega. hehe. Evo toliko od mene :-). Sorry nisam stavio url ni mail jer bas i ne volim radit tu kod nas, al nasao tvoj blog pa da komentiram. Daj stavi koliko imas RSS čitatelja man. Hrvoje

Napisao: Toni Aničić , 08/12/2007 u 05:54:28

Takoder se bas i nebi slozio s tobom, osoba odgovorna za marketing bi trebala obavljati i onaj dio SEO-a vezan uz istrazivanje i backlinke, dok bi dizajner i/ili programer trebao briniti i o onsite optimizaciji. Na zalost jednostavno ne vidim SEO kao zasebnu stavku u svemu tome.

Napisao: Zoran Rudman, 08/12/2007 u 09:55:04

Toni, opet blebetaš... Ma koji dizajner će paziti na neke tehničke stvari tipa 301 redirekcija. Dizajner radi u npr. macromedia fireworks a programer u npr. .net-u :) Pa o čemu ti pričaš? Dodao bi još neke stvari koje su plus ako to radi SEO stručnjak, tipa praćenje buzz tema u industriji i predlaganje članaka, praćenje u kojem smjeru ide konkurencija - čisto neke stvari koji su offsite a opet užasno korisne. Naravno ove gore nabrojane stvari su core optimizacije.

Napisao: Bruno Šarić , 08/12/2007 u 10:13:40

Mislim da me niste neki shvatili, danas puno više dizajnera i programera svjesno ili nesvjesno pazi na neki dio, ali prije nije nitko, to sam pokušavao reć. Također dobar dio danas uopće ne pazi ili da budem točnije, ne odrade što trebaju jer im nije u opisu posla. Tu se javlja prostor za SEO.

Napisao: Mika, 08/12/2007 u 16:22:57

Mislim da bi trebalo navesti i ovo: ako je programski dio odrađen kako treba (mod_rewrite, post slug, dinamičko kreiranje sadržaja title elementa, provjera validnosti linkova...), veći dio onsite optimizacije pada na leđa autora sadržaja/urednika. SEO stručnjak bi tada imao uglavnom savjetodavnu ulogu. Uglavnom, sve što si naveo jest komplementarno i nikako se ne bi smjelo razdvajati.

Napisao: Bruno Šarić , 08/12/2007 u 18:17:02

Jednostavno je ne vidim da itko radi na faktorima za rangiranje na tražilicama u bilo kojem obliku razvoja weba. Za mnoge stvari treba programer ili dizajner tako da svi ostali koji bi eventualno sudjelovali u razvoju sajta jednostavno su ograničeni bez njih.

Napisao: Toni Aničić , 08/12/2007 u 18:25:00

Opa Zokiii se ukljucio u raspravu :) Our SEO expert of webmajstori.net. Cuj Zorane, kvalitetan dizajner ce znat i barem osnove SEO-a, isto vrijedi i za programera i oni moraju zajedno slozit savrsenu onsite optimizaciju za pojmove za koje im je marketingaš rekao da slože. Marketingaš ce raditi offsite istrazivanja i SEO i mislim da bi se eventualno u svijetu marketinga mogli pronaci neki SEO strucnjaci ali kao zasebna djelatnost tesko.

Napisao: Bruno Šarić , 08/12/2007 u 18:42:28

Toni, nema potrebe za ironične komentare upućene drugima. Usput Zoran zna sasvim dovoljno da da kvalitetne savjete tamo. U ovoj temi slažem se sa Zoranom jer pretpostavljaš stvari, realnost je drugačija. Dizajneri i programeri rijetko prate SEO i vrlo rijetko implementiraju što se inače radi, što je ponavljam ok i normalno.

Napisao: Nela , 08/12/2007 u 19:12:04

Osvrnula bi se na Hrvojev komentar koji kaže da ne možeš biti "jack of all trades". Mislim da osoba koja ima vlastitu web stranicu u hodu nauči dosta o svim aspektima njenog razvoja. Nisam ni web programer ni SEO stručnjak, ali brinem se za sve jer imam od toga direktne koristi. Nije toliki problem ako imaš volje i vremena za učenje. I blogere kao što je Bruno :)

Napisao: Hrvoje, 08/12/2007 u 23:05:47

yes Nela, I ja isto to radim.al na sto sam ja aludirao je bilo da budeš expert u nečem. bilo to dizajn,kuhanje,programiranje,marketing ili nesto peto. :-) pozz, Hrvoje

Napisao: Toni Aničić , 08/12/2007 u 23:29:24

Bruno, ja ne pretpostavljam nego ti govorim iz iskustva, ako mi ne vjerujes prosetaj se malo po web studijima i vidi kako oni rade. Ja nisam mogao vjerovat da u jednom web studiju i programer i dizajner znaju savrseno on site SEO ali ocito znaju.

Napisao: Bruno Šarić , 09/12/2007 u 11:50:23

Toni, da se sad ne prepucavamo neka ostane na to tome da ti tako misliš, a ja drugačije :).

Napisao: emti, 10/12/2007 u 13:21:59

Možeš bit "jack of all trades" ali će to što radiš trajati puno duže i nećeš moći biti "fokusiran" na sve istovremeno. Može se, ali se ne isplati - i to je cijela poanta toga. Specijalizacija je way to go (pogotovo ako imaš tima iza sebe), ali pod tim se ne misli na totalno ignoriranje svega ostalog. Specijalizant mora znati (barem teoretski, što ne znači automatski i površno) ostale grane posla koji se na njegov finalni produkt vežu. Moj finalni produkt, kao dizajnera, je psd/swf file. Ja ne diram css, html, php. Kao što SEO stručnjak ne radi dizajn, tako ni ja ne radim SEO. Da, razmišljat ću o tome, ali se neću opterećivat niti "fizički" to radit.

Napisao: Bruno Šarić , 10/12/2007 u 18:37:12

E točno to sam pokušavao reći. Ja osobno ne dizajniram, niti ne kodiram u zadnje vrijeme, uglavnom programiram jer mi je to gušt i odrađujem SEO, ali znam i jedno i drugo i treće i više nego površno, ali svejedno mi je teško bit na tolke strane. I iz iskustva kad radim sve dosta često se od umora zanemare neki dijelovi u razvoju weba. Jako je naporno biti na svim stranama i razumljivo je kad netko ne odradi nešto.

Napisao: Zoran , 29/12/2007 u 11:00:56

Bok svima. Mislim da je tema dosta zanimljiva ali isto tako neznam koliko se tome pridodaje značaja kod nas. Ako imaš site a ne radiš na optimizaciji ne trebaš ga ni imati jer nećeš imati nikakve koristi od toga. Moje pitanje glasi (nadam se da nije off topic) Zašto npr. na alexi stojim dobro za znatnim povećanjem traffica do kod google analitica to sasvim drugačije izgleda.Ima li netko odgovor ?

Komentiraj članak

Napomena: prilikom komentiranja izbjegavajte HTML kod i specijalne znakove u protivnom neće moći komentirati.



Bilo bi zgodno da znam kome se obraćam :).



Možete, a i ne morate, samo vas neću moć kontaktirati po potrebi.



Potrebno je upisati http:// na početku.


4 plus 4 =

© SEO. Sva prava pridržana.

Moja osobna preporuka: WMD hosting